Kuid alustame väiksest taustaloost – Eestis BMW-de, Alfa Romeode ja Jeepide müügiga tegelev United Motors on tihedalt seotud Rootsi ühe vanima automüügifirmaga Förenade Bil (mis, muide, tähendab sarnaselt UM-ile “ühendatud autosid”). Kampa lõid ka Eestis ägedaid sõiduüritusi korraldav Masinawärk ning Shelli määrdeainete maaletooja Jungent, korraldades autohuvilisi õigetest kohtadest kõditava ürituse, mis põimib kiired autod, lõbusa sõidu ja autonduse ajaloo.

Kava on lihtne – õhtuks Malmösse, et olla valmis järgnevaks sisukaks päevaks, mis algab võõrustaja Förenade Bili juurest. Pisut ajalugu, enne kui kätte saab põnevad masinad mõnetunniseks kruiisiks ühele Rootsi vanimatest ringradadest, ja pärast seda kogunemine salajases kohas, kus saab veelgi suurema doosi ajalugu. Seega – sõidame!

Esimene peatus – rohkem kui sajandi vanune autoesindus

1886. aastal näidati maailmale esimest patenteeritud ja sisepõlemismootoriga autot – Benz Patentwagenit. Autotööstus oli jõudmas alles keskikka, kui 1921. aastal Malmös Förenade Bil asutati. Eelmisel aastal sajandat juubelit tähistanud ettevõttel on nüüdseks kuus BMW esindust, lisaks müüakse Alpinasid, Minisid, Jaguar Land Roveri autosid, Lexuseid, Peugeot'd ja varsti ka Kiat. Ainuüksi Malmö esinduses läheb iga päev kaubaks keskmiselt 10 autot.

Külastuse käigus räägitakse meile sellest, mis ettevõtte pikaajalise edu saladuseks on – perekond. Kogu ettevõtte taga seisab Söderströmi perekond, oma töötajate kollektiivi suhtutakse samuti kui omadesse – kuigi stereotüüpne jutt, paistab see siinkohal ka päriselt vett pidavat.

Kui meid keretööde majja saadetakse, ei jää “suure ülemuse” saabudes melu vait ja alga ülepingutatud tööteesklemine, vastupidi! Töötajad tulevad väga familiaarselt tervitama ja niipalju kui mu roostes rootsi keel mõikab, ei räägita tööst midagi. Samu väärtusi kannab ka United Motors, kellele Förenade Bil on mingil määral eeskujuks olnud – pikalt on tehtud tööd selle nimel, et nii töötajad kui kliendid end pereliikmetena tunneksid.

Söderströmi perekond on autodega seotud mitmel viisil – lisaks müümisele tegeletakse nii nende kollektsioneerimise kui rajasõiduga. Just Förenade Bilile kuuluvale, Rootsi ühele vanimale ringrajale me järgmiseks sõidamegi. Sinna jõudmiseks antakse meie käsutusse väga kirev autopark, muuhulgas BMW M3 Competition, M4 Competition kabriolett, Alpina B3 ja B5 jne.

Marsruut kulgeb vaid väikses osas kiirteel, edasi on ette nähtud mitu punkti autode vahetamiseks (et mitut mudelit kogeda) ja sõit jätkub juba mööda käänulisi. Kõige eredama mulje jätab M3 Competition, millel kapoti all juba niigi suurepärase ridakuue B58 kahe turboga edasiarendus S58, mil jõudu veidi üle 500 hobuse. Kuigi auto kaalub pea 1900 kg, liigub see ikkagi väga mõnusalt ja sundimatult ja on kurvides kõigist teistest teekaaslastest elavam – puhkama pandud abiliste korral piisab juba 15% gaasist, et saba siputaks! Sellest varsti uuesti…

Väike roheline põrgu

Meie sihtpunktiks on Knutstorpi ringrada – 2079 meetrit ja 14 mõnusate tõusude-languste ning muutuvate kalletega kurvi, millest mõni ka pime… Selle ning ümbritseva roheluse järgi on Knutstorp saanud hellitava hüüdnime “väike roheline põrgu”, sest meenutab tõesti kohati Nürburgringi.

Siin korraldab Förenade Bil erinevaid sõidukoolitusi – ja ka klientide proovisõite! Esinduse hoovist maanteele keerates ning paar korda gaasile astudes ei saa ju klient ometi päriselt aimu saada, mis autoga tegu on. Ja kui pärast õiget proovisõitu otsustatakse auto osta, on kliendil tõenäoliselt ka hiljem siia asja, sest paar korda aastas toimuvad ka kliendiüritused, kus erinevaid sõiduvõtteid harjutatakse. Soovijad saavad loomulikult karmimaid pakette juurde osta – sarnaselt Porschegi pakutavatele koolitustele.

Loe täispikka lugu ja vaata rohkem pilte tasuta portaalis Accelerista.com.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena