Seni on levinud elektrostaatiline aerosoolvärvimine, kus ülikiiresti pöörleva otsikuga värvipüstol elektriliselt laetud värviosakesed vastaslaenguga pinnale pihustab. Laetud osakesed tõukuvad üksteisest, jaotuvad ühtlasemalt ning tõmbuvad värvitavale pinnale, leides tee ka raskesti ligipääsetavatesse kohtadesse.

BMW poolt kasutusele võetav tehnoloogia on aga säästlikum, kiirem ja pakub rohkem võimalusi auto isikupärastamiseks väiksema kuluga. Robotkäpp kannab värvi läbi varieeruva suurusega düüsi ülitäpselt kere pinnale nagu printer – tarkvaras antakse “šabloon” ette ja robot asub tööle.

See välistab keerukate värvitööde valemist näiteks ajamahuka käsitsi maskimise, et värv valedesse kohtadesse ei satuks. See omakorda vähendab töötundide mahtu ning võimaldab BMW-l eristuvaid värvilahendusi laiemalt pakkuda.

Lisaks vähematele tundidele kasutatakse ka vähem värvi ja suruõhku ning seeläbi säästetakse elektrit, mis õhu kokku surumiseks oleks kulunud, ja toodetakse vähem jäätmeid. BMW hinnangul säästetakse aastas 6000 mWh elektrit ning vähendatakse brändi värvitöökoja süsinikujalajälge 2000 tonni CO2 võrra.

Esialgu alustati katsetamist uue M4 eriseeria peal. Masinad tuuakse avalikkuse ette järgmisel aastal, need pole müügiks ning neid kasutatakse BMW oma üritustel.

BMW AG tootmisjuht Milan Nedeljković sõnas, et uus värvimistehnoloogia vastab kõrgeimatele tootmis- ja keskkonnastandarditele ning toob ka klientidele uusi võimalusi. BMW uut “värviprinterit” näeb töös allpool: