Mazda patenteeris vankelmootoriga tagaveolise hübriidsportkupee
(14)![Foto: Mazda](https://images.delfi.ee/media-api-image-cropper/v1/f7c9efe0-721c-11ec-9989-f5998fc18f93.jpg?noup&w=1200&h=711&ch=1&cw=1&cx=0&cy=0&r=16:9)
Kuigi patent ei pruugi veel midagi tähendada, on “keerleva Dorito” fännidel põhjust ärevil olla – Mazda patenteeris vankelmootoriga tagaveolise sportauto, kirjutab Accelerista.com.
Interneti osavnäpud on selle info välja kaevanud ning seda rõõmsalt automaailmaga jaganud. See on juba teine hiljutine uudis vankelmootori kohta – kinnitas ju Mazda alles hiljuti, et uus MX-30 saab pisikese bensiinigener… see tähendab, vankelmootori kujulise "sõiduulatuse pikendaja".
Patenteeritud autol on kolmerootorilise vankelmootor – seeriatootmisautodest on selline varasemalt olnud vaid Eunos Cosmol, teised on seni enamasti kaherootorilisega läbi ajanud. Mootor saab kindlasti elektrilt abi, kuid pole teada, kas tava- või pistikhübriidkonfiguratsioonis.
Patendijooniste põhjal on tegu pikiasetusega mootoriga ning käigukast paikneb tagateljel. Loota võib, et uus sportauto saab põhinema uuel Large Product Group šassiil, kus ruumi ka planeeritavate uute I6-mootorite jaoks. See tähendaks, et kerge vankelmootori saaks ülihead kaalujaotust silmas pidades võimalikult taha nihutada.
Samas tuleb silmas pidada, et patente on ennegi “raisku läinud” – Euro 7 nõuded lähenevad hirmutava kiirusega ning võivad ka Mazda uutele plaanidele vee peale tõmmata.