Loe, millised autotootjad pidid 2019. aastal enim masinaid ja mudeleid turult tagasi kutsuma
Tagasikutsumisi ei maksa üle tähtsustada, sest neid mõjutab ka masinate keerukus ja mudelirivi pikkus, ent läbimõeldud teostus ehk vähene jällenägemiste arv on heaks eelduseks muretule kulgemisele, kirjutab WHATCAR?
Uurige enda autot puudutavaid tagasikutsumisi esindustest ja veebilehel car-recalls.eu.
Tänased autod on keerulisemad kui iial enne ja hoolimata lugematutest laborites veedetud töötundidest ja katsekilomeetritest löövad mitmed „lastehaigused“ välja alles ostjate käes.
Nii on saanud vigade paranduseks vajalikest tagasikutsumistest autotootjate jaoks nende tegevuse lahutamatu osa ja eriti päevakajaliseks muutuvad need tagasikutsumised siis, kui vajakajäämised puudutavad sõiduohutust või ohutusvarustust.
Euroopa Liidul on amet, mis jälgib uute autodega seotud turvariske. Viimastest saavad alguse paljud tagasikutsumised ja lehekülje car-recalls.eu vahendusel saab säärastel programmidel ise silma peal hoida.
Toome teieni kuus mulluste tagasikutsumiste kangelast – nii positiivses kui ka negatiivses võtmes – alustades neist, kellega kõige vähem sebimist oli. Siinkohal on tegu üldistustega, täpsema info leiate viidatud leheküljelt.
Mitsubishi: kolm tagasikutsumist
Mulluste tagasikutsumiste osas oivikuks osutunud Mitsubishil on ette näidata vaid kolm tagasikutsumist. Esimene puudutas aastatel 2006-2007. toodetud elektriautode i-MiEV turvapatju, teine aga 2016. aasta väikeveokit L200, millel esines probleeme astmelaudade korrosiooniga. 2014. aasta Outlander PHEV omas probleeme õhukulu mõõtjaga, mis võis viia ajami ootamatu seiskumiseni.
Subaru: kolm tagasikutsumist
Subaru tagasikutsumised puudutasid mudelites Baja (2003-2006), Legacy (2009-2014) ja Outback kasutatud kaasreisijate turvapatju. 2013. aasta Subaru BRZ võis omada probleeme klapivedrudega ja sama probleem puudutas ka mudeleid Forester (2012-2014), Impreza (2012-2013), Legacy (2013-2014) ja XV (2012-2013).
Lisaks usutakse, et umbes 2,3 miljonil Subarul võib esineda probleeme vigase piduritule lülitiga. Nendeks mudeliteks on aastatel 2007-2017 toodetud Forester, Impreza, WRX STI ja XV.