Tehnoloogiahiid IBM prognoosib oma autotööstuse tulevikku puudutavas uuringus, et lähema kümne aastaga siirduvad tarbijad autode omamise asemel neid ühiskasutama ja sellega seoses väheneb margilojaalsus.

IBM Instituudi ekspertide hinnangul tõuseb esikohale kasutuslihtsus: sõiduk peab olema õigel ajal, õiges kohas ja selle rooli peab saama istuda igaüks, kel juhiluba ja nutitelefon taskus.

Digimaailm on võtmas seljavõitu senise traditsioonilise auto omamise üle. Uurimistöö Automotive 2030: Racing toward a digital future tulemused näitavad, et tarbijad väärtustavad järjest enam liikuvvahendite ja lisateenuste saadavalolekut, ajahetkest ja asukohast sõltumata.

Ligemale pool vastajatest väitsid, et automargil pole erilist tähtsust, kui sõiduk on kuluefektiivne ja hõlpsasti saadaval.

Autotootjad aga on arvamusel, et sõidukite võime kohanduda oma kasutaja järgi ja temaga suhelda, samuti kasutaja võimalus ühendada oma nutiseadmeid sõiduki süsteemidega toob kaasa suurema margilojaalsuse.

Loomulikult valmistuvad autotootjad eesootavateks muudatusteks. Vähem kui pooled küsitlusele vastanud autotootjad pidasid oma kaubamärki oluliseks konkurentsieeliseks, kommenteeris IBM Institute for Business Value teadur Ben Stanley.

Järgmise aastakümne jooksul, kui autod võrgustuvad ja neid hakkab juhtima tarkvara ning need “suhtlevad” ka omavahel värkvõrgus, võib automarki kui niisugust oodata ees digirevolutsioon.

See on aeg, kui sõidukite digitaalne kasutuskogemus muutub inimeste jaoks tähtsamaks kui sõiduomadused, tõdes Ben Stanley.

Kui aga sõidukid on peatselt varustatud erinevate digilahendustega ja autonoomse juhtimise võimekus kõikide mudelite põhivarustuses, seisab autotootjate ees uus ülesanne: uudsete süsteemide haldamiseks peab olema oskusteave oma organisatsiooni kõigil tasanditel.

Uus aeg toob kaasa koolitusvajaduse. Autotootjad prognoosivadki koolituskulude kasvu: järgmise kümne aasta jooksul peab autotööstus investeerima ligemale 30 miljardit eurot ja koolitama umbes 8 miljonit inimest uue ajastu väljakutsetega toime tulema.

Kuidas see lugu Sind tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena