Bosch: kuuldused autotööstuse surmast ei vasta tõele, auto oli, on ja jääb!
Bosch Group esitab oma aastaaruandes lisaks majandustulemustele ka põnevat vaadet autotööstuse olevikule ja tulevikule.
Ei ole saladus, et autotööstusel on seljataga raske aasta, uute autode kahanev müük suurimal turul Hiinas ning Indias ja diiselmootorite osatähtsuse langus mõjutas ka Boschi.
Boschi juhatuse esimehe Volkmar Denneri sõnul aitas kehva olukorda tasakaalustada pakutavate toodete ja teenuste mimekesisus, mis võimaldab arendada ka uusi ärivaldkondi.
Praktikas tähendab see Boschi enam kui miljardi euro suurust investeeringut elektrifitseeritud, automatiseeritud ja võrgustunud mobiilsuslahenduste arendusse.
Bosch prognoosib maailmamajanduse kasvutempoks tänavu vaid umbkaudu 2%, sealjuures peaksid jätkuvalt veelgi kahanema niisugused olulised valdkonnad nagu auto- ja masinatööstus.
Siiski ei ole tulevik sünge ja süsimust, kasumlikku äri saab teha ka edaspidi. Tulevikumobiilsus ei ole pelgalt elektriline ja automatiseeritud, vaid ka personaalne ja võrgustunud.
Aga selleni veel pikk tee ning ületada tuleb mitmeid takistusi. Esiteks pärsivad arengut täiesti irratsionaalsed, pliiatsist näritud argumendid autode kohta, mis on lämmatanud pea igasuguse mõistuspärase transporditeemalise arutelu.
Teiseks vajab autotööstusüleminekuks pikemat aega, sest vaja on säilitada ka valdkonnas olevad töökohad. Nii saksa kui ka ühendkuningriigi autotööstuses kaotavad rapsimise käigus töö kümned tuhanded inimesed.
Kolmandaks, nõrgenevas majanduskeskkonnas muutub senisest olulisemaks tööstuse struktuurimuutuse vajadus, ja see “muutus” ei tähenda häälekat deklareerimist “paneme tehased kinni ja istutame puud asemele” või viisaastakuks tehtud plaani kolme aastaga täitmist (B. Johnson: UK lõpetab 2035. aastal kõik bensiinimootorid, ka hübriidid).
Boschi (üsna positiivse) prognoosi kohaselt langeb globaalne autotööstuse maht 2020 juba kolmandat aastat järjest. Tänavuseks miinuseks ennustatakse 2,6 %. Käesoleval aastal toodetakse maailmas 89 miljonit autot, see on ligemale 10 miljonit vähem kui aastal 2017.
Ei, see ei ole lõpp autosõidule
Siirdumine alternatiivsete transpordilahenduste poole ei tähenda lõppu autosõidule, kinnitab Boschi juhataja Volkmar Denner.
Erinevate hinnangute kohaselt kasvab maailmas vajadus mobiilsuse järgi lähiaastatel plahvatuslikult, sest riigid mis on seni pidanud leppima “vähem arenenud riigi” määratlusega, hakkavad samuti uude sajandisse jõudma.
International Transport Forumi (ITF) andmetel suureneb aastaks 2030 üksikisikuline liikumine üle ilma jõuliselt, 2015. aastaga võrreldes lausa 50 protsenti.
Boschi prognooside kohaselt hakkab maailma autotööstus kasvama taas aastal 2025. Lähitulevikus on auto endiselt esmane ja peamine transpordivahend.
Peamine väljakutse autotööstusele on muuta sõidukid veel turvalisemaks, praktilisemaks ja keskkonnasõbralikumaks liikumisvahendiks, rõhutas Denner.