Põnev autoajalugu: 10 ideeautot Nõukogude Liidu lõpuaegadest
Nõukogude Liidu kokkukukkumine andis sealsele autotööstusele suure tagasilöögi, millest pole siiani toibutud. Bigpicture.ru otsis välja kümme liidu lõpuaastatel esitletud ideeautot ja küsib, milline võinuks välja näha Venemaa autotööstus, kui kollapsit poleks toimunud?
Nõukogude Liidu kokkukukkumine viis sealse autotööstuse kollapsini. Ent mis oleks, kui sotsialistlike rahvaste liit oleks õilmitsenud edasi? Kas saaksime rääkida Venemaa konkurentsivõimelisest autotööstusest?
Bigpicture.ru otsis välja kümme põnevat ideeautot, mida nõukogude autotööstuse saavutustena esitleti N Liidu kokkukukkumise eel, möödunud sajandi kaheksakümnendatel ja veel isegi üheksakümnendate alguses.
1. NAMI-LuAZ „Proto”
1989. aastal olid sel ideesõidukil kõik eeldused jõuda seeriatootmisse. Proto rõõmustaks tänapäeval ostjaid oma “kõigesõitja”-olekuga: tegu oli maasturiomadustega autoga, mis samal ajal pakkus sõiduauto mugavusi.
Kõrge kliirens, küllalt ruumikas kabiin ning piisavalt võimsust viisid Proto muretult paksust ja vedelast läbi. Ka disainile ei ole ju suuremat ette heita: üsna ajatut välimust annab edukalt mõne lisadetailiga tuunida.
Taurialt pärit mootor võimaldas arendada kiirust kuni 130 km/h. Tulemuseks kujunes kaasaegne kompaktne maastur, millel puhul oli laialdaselt võimalusi masinat edasi moderniseerida.
2. NAMI 0288 “Kompakt”
„Kompakt” pandi kokku ainueksemplarina 1988. aastal ning sel oli mitmeid tehnilisi lahendusi, mida NSV Liidus varem nähtud polnud.
Nii näiteks oli autos pardaarvuti, mis juhtis vedrustuste tööd, ka uuendati Tauria mootorit, mis hakkas toimima bensiinil ja vesinikul.
Kütusekulu oli tagasihoidlikud 5,4 liitrit 100 km kohta. Kaheukseline „Kompakt“, millest oli kavas teha ka pikap, oleks kujutanud tõsist konkurentsi populaarsele Daewoo Matizilile. Vesiniktehnoloogiatest siinkohal rääkimata.