Saksamaa majanduses helisevad juba pikemat aega häirekellad ning Euroopa suurima mõjuga turg valmistub majanduslanguseks. Siiski on tööhõive endiselt kõrgel tasemel – tänavuste prognooside kohaselt jääb see 5 protsendi juurde. Esialgu püsib ka nõudlus kestvuskaupade ja autode järele endiselt kõrge. Kuid kauaks see ilmselt nii ei jää.

Autotööstust räsis eelmine majanduskriis kõige valusamalt. Seega püütakse uueks masuks valmistuda ja teha õigeaegselt õigeid otsuseid. Autotööstuse allhankijad on hiljuti üksteise järel teada andnud tuhandete töökohtade kaotamisest, ent nende meetmete mõju septembrikuu statistikas veel näha ei ole.

Majandusväljaande Handelsblatt uuringuinstituut HRI hoiatab oma värskes analüüsis, et muudatus on tulekul järgmiste kvartalite jooksul. HRI prognoosib, et Saksamaa majanduskasvuks jääb tänavu vaid 0,3 protsenti ja järgmisel aastal 0,6 protsenti – pisike paranemine tuleb pisut enamast tööpäevade arvust järgmisel aastal.

Tuleval aastal ennustatakse töötuse kasvu 5,2 protsendile. HRI juhi Bert Rürupi sõnutsi laieneb vilets olukord autotööstusest muudele valdkondadele nagu õlilaik. Kuna niivõrd oluline tööstusvaldkond tegeleb massiivsete tehnoloogiliste väljakutsete ja väheneva nõudlusega toimetulekuga, võib nõrk majanduskasv kesta veel kaua.

Autotööstust raputavate probleemide parimaks indikaatoriks ongi allhankijate olukord. Hetkel oodatakse infot Boschi ja ZF Friedrichshafeni saneerimiskavade kohta. Äsja teatas börsiettevõte Continental muudatuskava algatamisest. Selle tulemusena satub ohtu ligemale 20 000 töökohta, neist 7000 Saksamaal, kus Continental annab tööd 62 000 inimesele. Ka Continentalit mõjutavaks peamiseks probleemiks on elektrifitseerumine, mis puudutab otseselt Saksamaa automüüki.

Samuti on autode müük tänavu esimesel poolaastal 10 protsenti langenud olulisel eksportturul Hiinas. Kõik see nõuab karmikäelisi kärpeid.

Ka ZF Frierichshafenis kavandatakse töökohtade vähendamist. Siiski ei mõjuta käigukaste valmistavat ZF-i diiselautode nõudluse vähenemine nii palju kui kahte eelmainitud tootjat. Boschi juhi Volkmar Denneri sõnutsi ei saavuta ettevõte selleks aastaks seatud käibe- ega kasumieesmärke, samuti ei ole välistatud olukorra mõju töökohtadele.

Autotööstuse allhankijate toodangust läheb suur osa ekspordiks, kuid ka see on languses. 2008. aasta kriisi üks suurimaid probleeme oli globaalne tootmisvõimsuste alakasutus. Nüüd on olukord arenemas samas suunas. Sisepõlemismootorite tarbeks vajaminevat tootmisvõimsust on juba praegu ülearu ja see tähendab vajadust seda vähendada.