PROOVISÕIT | Renault Espace – mahtuniversaalist mahukaks linnamaasturiks
(5)Legendaarselt omanäolise mahtuniversaali Renault Espace’i kuuendast põlvkonnast on saanud ajastule kohaselt mõistagi linnamaastur. Mis on uut, kui palju on selles omapära ja kas see on endiselt voiture à vivre, küsib Accelerista.com.
Renault Espace’i iga põlvkond on läbi nelja aastakümne käinud kaasas muutuva maailma ootustega, ent alati on olnud tegemist ruumika ja mugava pereautoga. Kunagi olid moes mahtuniversaalid, tänapäeval tahetakse linnamaastureid. Tegelikult oli juba eelmise põlvkonna Espace’il SUV-lik disain, nüüd on see lihtsalt veelgi rohkem rõhutatud. Äriliselt möödapääsmatu samm. Ja kas moekas olla on siis halb?
Ruumi ja avarust
Espace tähendab prantsuse keeles ruumi ning nimele kohaselt ruumi ja avarust jagub. Kuigi automaailmas on tavapäraselt iga uus mudelipõlvkond eelmisest suurem, siis lõputu kasv kõrgemaks-raskemaks muidugi jätkusuutlik ei ole. Nii saigi uus Espace eelkäijast lausa 215 kg kergem, 32 mm madalam ja 140 mm lühem, kuid on endiselt ruumikas, soovi korral 5- või 7-kohaline, avara panoraamvaatega ja mugav. Hind, muide, istmete arvust ei sõltu.
Kolmas istmerida neile, kes on pisikesed ja painduvad
Seitsmekohaliste autode rõõm on teadagi see, et vajadusel saab pagasiruumi põrandast välja võluda kaks lisakohta. Üldjuhul on seal ruumi napilt, kuid lühikeseks sõiduks ajab asja ära. Nii ka Espace’il. Tagaritta ronimine eeldab sportlikku riietust ja paindlikkust, aga istumiseks veidi ruumi siiski on.
Kahes esimeses reas istujatel on aga igas suunas ruumi külluslikult. Teine istmerida on liiatigi 22 cm võrra nihutatav ja seljatoed kuni 31 kraadi kallutatavad.
Kokku klapitud kolmanda reaga on pakiruumi maht sõltuvalt teise istmerea asendist 477-677 liitrit. 5-istmelisena on pagasiruumi lausa 777 l.
Meeldiv interjöör
Juhi ees laiub suur L-tähe kujuline ekraanidekogum, mis koondab näidikuploki ja multimeediaekraani üheks elemendiks. Ekraanipinda on kokku lausa 984 cm². Selged diginäidikud toovad vajaliku info kenasti juhi ette. Peamised sõidu ajal vajalikud funktsioonid on mugavalt reguleeritavad keskekraani all oleva klahvirea või selgelt esiletoodud puutepindade abil.
OpenR Link multimeediasüsteem toimib kiirelt ja pakub mitmeid ühenduvusvõimalusi. Google’i teenused on sisse ehitatud: Google Maps, Google Assistant, põhimõtteliselt saab autosse laadida mistahes rakenduse muusika, navigatsiooni ja meelelahutuse jaoks.
Põhivarustuses on juhtmeta Android Auto ja Apple CarPlay ning juhtmevaba laadimisalus. USB-C pistikuid on kahekaupa paigutatud nii ees, keskmises kui ka tagareas istujate jaoks, lisaks on autos kaks 12V pistikupesa. Tippvarustuses mudelite helisüsteem on loodud koostöös Harman Kardoniga.
Sõitjateruum jätab kvaliteetse mulje, eriti muidugi tippmudeli valge eco-nahaga kaetud istmed mõnusate pehmete peatugedega. Sealjuures mõjub kerge prantsusliku eklektikana esipaneeli kaunistav puitliist, mis näib oma ehedusest hoolimata kuidagi kohatu ja pigem rõhutab rohmaka moega armatuurlauapealset plastikut.
Loe täispikka arvustust ja vaata rohkem pilte tasuta portaalis Accelerista.com nendel sõnadel klikkides.