Eelnevat lugu temast saab lugeda siin.

Te olete naine autotööstuses. Kuidas te end selles äris tunnete? Kas sellest on teile päeva lõpuks rohkem kasu või kahju?

Mul on päris pikk karjäär selja taga. Ma olen olnud naine autotööstuses vähemalt 25 aastat ja kogu selle pika aja jooksul ei tundnud ma kordagi, et ma pole omal kohal. Autosid müüakse ju ka naistele ja me kasutame neid iga päev.

Ma arvan, et Renault on ettevõte, kes mõistis seda väga varakult ja me jätkame oma töötajaskonnas naiste osakaalu suurendamist.

Olete Aasta Naine 2016, mida see tiitel teie elus muutis?

Arvan, et see andis mulle võimaluse olla nähtavam, et mind näeksid ka nooremad naised, kes on juba autotööstuses, aga ka väljaspool seda. Ja loodetavasti sain võimaluse anda neile edasi oma kirge ja armastust autotööstuse vastu, et siia tuleks rohkem naisi.

Tegi see teie elu lihtsamaks või vastupidi?

Ausalt öeldes see ei muutnud eriti minu elu. Ma jätkan oma tööd ja vastutan selle segmendi eest, kus ma olin juba sel ajal. Nii et ma töötan endistviisi ning teen ilusaid autosid.

Liigume autode juurde. Renault’ disainikeelest pole kuigi lihtne aru saada. Kas see on teadlik lähenemine ning kui jah, siis miks?

Jah. Renault’s me loome disaini lähtuvalt brändi väärtustest, Renault on inimlik ja elav bränd. Soovime, et see oleks tõesti nähtav ja et te tunneksite seda autot nähes või autot kasutades. See pole igav disain.
Kujundusel peab olema isikupära, see peab olema inimlik, näitama inimlikku poolt.

Keegi ei taha teha igavaid autosid, kuid need on maailmas endiselt olemas. Kuidas see juhtub?

See pole Renault’, vaid üldine küsimus. Arvan, et see juhtub siis, kui strateegia pole piisavalt selge, kui sa ei tea täpselt, kuhu minna või kui tahad näiteks midagi liiga kiiresti turule tuua. Ma arvan, et endiselt leidub kaubamärke, mis teevad igavaid kujundusi.

Kui projekteerite autot, siis kui kaua võtab aega ideest kuni tootmise käivitamiseni?

See sõltub väga paljudest mõjuritest. Disain on väga lai valdkond. Me alustame kõigepealt platvormist ja sõiduki mõõtmete määratlemisest. Kui see on paigas, hakkame tegelema sõiduki disainiga ja töötame selle kallal kuni müügi alguseni. Oleneb projektidest, aga keskmine on enam-vähem kaks ja pool aastat.

Mainisite platvormi. Kui palju sõltub platvormist?

Väga-väga palju. Nii oli näiteks uue Renault Scenicuga võimalus rajada sõiduk elektriauto platvormile, mis toob kaasa tõeliselt ainulaadsed proportsioonid. Väga pika teljevahe ning lühikese esi- ja tagaosaga autot ei saa teiste platvormidega teha.

Kohustuslik küsimus tänapäeval: milline on tehisintellekti roll autode kujundamise protsessis?

See oli eelmisel aastal väga populaarne sõna. Jah, me juba kasutame seda.

Aga kas te isiklikult kasutate seda ?

Eeldatakse, et ma seda kasutan – jah, ma teen seda ja arvan, et see aitab meil ideid esile tõsta. Me ei tee autot nullist kuni lõpuni kunstliku disainiga, kuid see tekitab ideid. See aitab mind, aga ei tee kogu tööd ära.

Kuidas on lood klientide soovide ja unistustega? Kuidas Te teate, mida nad tahavad? Kuidas need soovid ja unistused teie töölauale jõuavad?

Tegelikult püüame disainerina ette näha kliendi soove ja unistusi. Ja ma arvan, et klient ei ole tegelikult teadlik sellest, mida ta tahab.

Püüame luua talle toote, millest ta isegi ei teadnud ega unistanud, sest me proovime ideedega välja tulla enne, kui tema vajadused välja tulevad.

See tähendab, et te ei küsi inimestelt, mida nad vajavad, vaid õpetate neile, mida nad vajavad.

Jah, täpselt. Teeme palju erinevaid kliendiküsitlusi ja teste, kuid püüame alati tuua midagi lisaks, mille üle tarbija on üllatunud või millele ta varem ei mõelnud.

Raamatupidajad ja rahastajad. Milline on nende roll autode disainis?

See on väga-väga oluline, kuna me vajame, et kliendile antakse sõiduki disaini kaudu midagi lisaks. See on see tunne oma auto suhtes, et olete ostetu üle tõeliselt uhke.

Loe täispikka intervjuud tasuta portaalis Accelerista.com nendel sõnadel klikkides.