Proovisõit | Scania P230 elektriveok – esimene Eestis, aga kindlasti mitte viimane!
(20)Kui ülioptimistlike prognooside kohaselt vurab kümne aasta pärast Eestimaa teedel ligi 100 000 laetavat sõidukit ning realistlike järgi umbes poole vähem, siis räägime ikkagi peaasjalikult sõiduautodest ja väikestest (alla 3,5 tonni) kaubikutest. Seda rõõmustavam oli aga joogitootja A. Le Coq otsus soetada enda autoparki esimene suur (üle 16 tonni) veoauto – ja see on täiselektriline! Scania juhikoolitaja valvsa silma all sai sellega pisut lähemalt tutvust tehtud, kirjutab Accelerista.com.
Samanimelise maakonna järgi nime saanud, kuid nüüdseks Rootsi pealinna lähistele kolinud 130-aastane autotootja on valmistanud nii mootorrattaid, kergetanke kui raudteeveeremit. Viimased aastakümned on möödunud aga veoautode tootmise tähe all, olles ühtlasi Volkswageni grupi üks kroonijuveele. Kui Dieselgate’i järgsel ajal oli arutluse all mõne ärisuuna või kaubamärgi müük, siis Scaniast ei oldud nõus loobuma mitte mingil juhul. Eks see räägi iseenda eest.
Firma uus täiselektriliste veoautode põlvkond põhineb selle juba klassikalistel nurgakividel nagu modulaarsus, jätkusuutlikkus ja säästlikkus, mis on võrreldav tavalistelt veokitelt oodatavaga. Uusimate elektriliste veoautodega kaasneb kogu Scania tugi koos vajalike teenustega, mis muudavad need lihtsalt transpordivahendist terviklikeks lahendusteks koos laadimise, finantseerimise, kindlustuse ja hooldusega.
Lisaks ilusatele turunduslikele argumentidele (sõiduki väike keskkonnajälg jne) on tegu päriselt töötegemiseks mõeldud veoautoga. Piirangud on arusaadavalt olemas – ainult 300 kWh mahutavusega kõrgepingeaku peab toitma 130 kWh / 100 km tarbimist (ideaaltingimustes). See tähendab omakorda, et Tallinnast välja veok tõenäoliselt sõitma ei hakka, sest näiteks ühe jutiga Tartusse jõudmine võib päriselus küsitavaks osutuda.
Elektri-Scania registrimass on 27 615 kg, millest pea pool ehk 13 555 kg on auto enda mass ning 14 060 kg kandevõime, erinevus diiselmootoriga veoauto omast on umbes tonn kandevõime kahjuks ja auto ise ligi tonni võrra raskem. Veoauto peamine omadus ehk praktilisus on jõuallika muutusega üllatavalt vähe kannatanud ja see annab tulevikuks päris palju lootust.
Elektriajami võimsus on 230 kW ja sellest tänu pidevale 1300 Nm (ajutiselt lausa 2200 Nm) pöördemomendile täiesti piisab, et autot (veoauto kohta!) väga krapsakalt, kuid samas sujuvalt edasi liigutada. Elektriautole omane lineaarne kiirendus tundub rooli taga kuidagi võõrastav, kuid sõita on tänu sellele loomulikult väga mugav – ka parimad automaatkastid ei suuda seda tunnet asendada.
Loe tasuta täispikka arvustust ning vaata rohkem pilte nendel sõnadel klikkides.