Hyundai “ennidega” ringrajal: i30 N ja Fastback N on üsna lollikindlad kähkusõitjad
Audrus peetud Perfomance’i rajapäeval sai valitud seltskond sõiduoskajaid ajakirjanikke proovile panna Hyundai “enne” ehk i30N ja Fastback N mudeleid. Nürburgringil timmitud sportmudelid veensid viimsegi kõhkleja, et on kähkusõitjatena tõsiseltvõetavad.
Hyundai N, mis see on?
Autotoojad on juba mõne kümnendi (umbes 35 aastat) tootnud pereautode sportversioone ehk hot hatche. VW-l GTI ja R, Fordil ST ja RS, Renault’l RS versioonid, Peugeot’l GT ja GTi jne.
Hot hatchid ehk kuumpärad on olemuselt masstoodanguauto sportlikum ja võimekam versioon. Ilmselgelt mõeldud nendele inimestele, kes tahavad vahel kiiresti sõita ja sõitu nautida, aga ei saa igapäevase olme korraldamiseks eraldi autot lubada.
N on Hyundai versioon tavalisest võimekamast sõiduautost. Hyundai on aktiivselt osalenud WRC sarjas ning autotootja ise ütleb, et N masinad on sündinud just WRC-st inspireerituna.
“N” tähistab kahte nime -Koreas asuvat Namyangi, mis on Hyundai kodu ning samuti ka Nürburgringi, mis on koduks Hyundai Euroopa testkeskusele, kus “enne” testitakse ja edasi arendatakse.
i30 N ja Fastback N on igapäeva sportautod. Need sobivad ideaalselt pere sõidutamiseks ja poes käimiseks ning on samal ajal igati pädevad ka algajale ringrajasõidu harjutamiseks. N on kompromiss võimu ja kiiruse ja turvalisuse ning lihtsuse vahel.
Piire hägustab asjaolu, et “N” võib tähistada ka lihtsalt varustustaset. i30 N on igapäeva sportauto ja i30 N Line on sportlik igapäevaauto (140 hj ja ägedad jalamatid ning muu sportlikkust rõhutav teema).
Imestada pole midagi, Fordil on varustuses ST-Line ja VW-l R-Line, mis tähendab seda, et tavalisele autole on külge pandud hot hatchi disainielemendid ja see näeb mikromootoriga sõsarast edevam välja.
Kaksikvennad i30 ja Fastback
Täna on Hyundai mudelivalikus kaks N-geenidega mudelit – i30 N on juba mõnda aega sportlikke Hyundaisid esindanud ja sellest kevadest täiendab valikut uus mudel Fastback N.