PA prognoos on kibedamast kibe: 13st suurest autotootjast 8 ei suuda täita 2021. aastaks püstitatud Euroopa Liidu kohustuslikke heitmetaseme eesmärke ja neid ootavad suured trahvid.

2021. aastaks peavad autotootjad suutma uute müüdud autode keskmise CO2 heitkoguse tuua alla 95 g/km või vähem (bensiinikulusse ümber arvutatuna 4,1 l/100 km).

Kui tootjad seda ei suuda, tuleb neil maksta suuri trahve. Loogilise jätkuna kallinevad sisepõlemismootoriga autod üldiselt, sest kahju tegelik kinnimaksja on auto ostja.

Mage prognoos

2017. aastal oli edukaim Toyota (112,2 g/km) ja Fiat (115,3 g/km), 2019. aasta alguses on Fiat kukkunud ja oma tulemusi oluliselt parandanud mitu tootjat.

Paremusjärjestuse tipus on Toyota, teisel kohal Renault Nissan Mitsubishi ja kolmandal Volvo (kes mulluse arvestuse alusel oli teisel kohal). Edetabelis on allapoole langenud ka Ford ja Volkswagen, viimase leiab 9. ja 10. kohalt.

Prognoosi kohaselt ei suuda oma 2021 eesmärke saavutada Volkswagen, Ford, Fiat, PSA, BMW, Daimler, Mazda ja Hyundai-Kia.

Volkswageni trahv võib ulatuda 1,4 miljardi euroni, PSA-d ees ootav 600 miljoni eurone karistus aga mõjutab oluliselt kasumlikkust, moodustades 20% nende 2017. aastal teenitud kasumist.

Daimler ja BMW teevad eesmärkide saavutamisel edusamme. Kuigi Jaguar Land Rover on endiselt kõige kõrgema CO2 saastemääraga, on nemadki vähemasti liikumas eesmärgi suunas.