Euroopas müüdi 2018. aastal 15,6 miljonit uut autot, mis on parim tulemus pärast 2007. aastat. Veidi varjutas üldist optimismi NEDC asendumine WLTP mõõtmissüsteemiga. Oma mõju avaldasid ka diiselmootorite üldine vaenamine ning Brexit.

Seni alternatiivseteks loetud jõujaamadel läks aga superhästi: elektrisõidukite ja eri tüüpi hübriidide müük purustas kõik senised rekordid. 2018. aastal müüdi ligi miljon ehk 945 000 elektrimootoriga autot, millest suurema osa moodustasid elektriautod.

Diiselmootoriga autode käsi nii hästi ei käinud. Neid müüdi 5,59 miljonit, mida on ligi viiendiku (18%) vähem kui 2017. aastal. Diiselsõidukite turuosa oli madalaim pärast aastat 2001.

Autotootjatest võib šampanjaklaase kõlistada Korea autohiid, Hyundai-Kia kontsern. Ja ehkki kõige müüdum mudel on endiselt Volkswagen Golf, on mudelitabeli esikümnes uus hittsõiduk, Toyota Yaris. Põhjus lihtne – kaksikajam, mida väikeautode segmendis vähesed pakuvad.

Loe edasi Acceleristast!

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid