Kuningriigi torn - saudid ehitavad juba kilomeetrikõrgust pilvelõhkujat
Dubais kõrguva Burj Khalifa käes on kõrgeima hoone maailmarekord alates 2010. aastast. 829,8-meetrist hoonet ehitati veidi enam kui viis aastat. Hiinlased on lubanud Changshas püsti panna 838-meetrise Sky City kiirkorras, 90 päevaga, aga augustis pandi selle ehitus siiski seisma. Saudi Araabia Jiddah linnas alustati kilomeetrise Kuningriigi torni ehitamist aga veidi kummalisel päeval, 1. aprillil 2013 ja valmis loodetakse hoone saada kuue aastaga.
Tugevdatud teras- ja betoonkonstruktsiooniga, fassaad üleni klaasist, peaks hoones valmima 167 korrust, ning hoonest eenduv vaatlusplatvorm asuks 610 meetri kõrgusel. Hoone enda kõrguseks on lubatud kilomeeter või isegi üle selle, põrandapinda pakutakse 319 000 m2.
Arhitektideks Adrian D. Smith ja Gordon Gill, ehitajaks Saudi Binladin Group, maksumuseks on vähemalt esialgu pakutud 1,23 miljardit USA dollarit, kuigi tegemist on osaga palju suuremast arendusprojektist, nn Kuningriigi linnast, mis Jiddah's peaks valmima 20 miljardi dollari eest.
Algselt oli lubatud lausa miilikõrgust pilvelõhkujat, aga ilmnes, et pinnas nii kõrget hoonet siiski ei kanna. Tuleb vaid loota, et kilomeetrisega ikka saadakse hakkama.
Hoone peamine algataja on rikkaim araablane maamunal (vähemalt legaalselt), prints al-Walid ibn Talal Al-Saud, kelle varanduse suurust Forbes hindab 20 miljardile, aga loomulikult nii suurt projekti ainult tema rahadega ei ehitata. Al-Walid on kuningas Abdullah nõbu, juhib aga Kingdom Holding Company (KHC) nimelist konglomeraati.
Kuningriigi linna projekt on tekitanud ka saudides rahvuslikku uhkust, samas on kritiseeritud ennekõike seda, kas ehitus siiski majanduslikult teostatav on. 2019. aastaks peaks ehk juba ka selgem pilt silme ees olema. Chicago arhitekt Adrian Smith oli muide ka Burj Khalifa kavandaja, ehk kõrgete hoonete ehitamise kogemust tal peaks jätkuma.
Kuningriigi linna Jiddah's ei saa küll päris pealinna ar-Riyadhiga võrrelda, aga igatahes üritatakse selle näol ehitada uut majanduskeskust, mis võiks ka raha teenima hakata.
Burj Khalifa ehitaja, Besix Group siiski Jiddah pilvelõhkuja ehitamise õigust endale ei saanud, sest saudid eelistasid kodumaist Binladin Groupi (mille rajajaks 1931. aastal oli teatavasti ka Osama Bin Ladeni isa Muhammad, kes omas väga lähedasi suhteid ka riigi rajaja, kuningas Abdul Aziz al-Saudiga). Perekonna "musta lamba" Osama bin Ladeni terroristlik tegevus pole ka suutnud selle ehituskontserni mainet rikkuda.