Lennukid, mida hakkab tootma tütarettevõte Eve, meenutavad väikest helikopterit, millel on piisavalt ruumi kuni kuuele sõitjale.
Kavandatavalt maksab üks sõit 50-100 dollarit (45-90 eurot) inimese kohta. Eve sõnul on neile juba esitatud tellimusi peaaegu 3000 lennutakso jaoks.
Ettevõte loodab prototüübi kokku panna sel aastal. USA seadusandjad avaldasid hiljuti ajakava, mille kohaselt peaksid õhutaksod seal lendama juba 2025. aastal. Teadaolevalt on Evel plaan esmalt pakkuda õhutaksoteenust San Franciscos, täpsemalt lennujaama vahelt.
USA transpordiamet (FAA) ütles, et õhutaksooperatsioone alustatakse vähesel määral, sarnaselt helikopteritega, ning kasutatakse olemasolevaid marsruute ja infrastruktuuri, nagu helikopteriväljakud ja vertiportid.
Elektrilised vertikaalselt startivad ja maanduvad õhusõidukid ei vaja lennurada, kuid saavad lennata pikki vahemaid nagu lennukid. Elektrimootorid peaksid vähendama müra ja saastet võrreldes tavaliste lennukitega.
On väidetud, et sellised lennukid võivad aidata vähendada liiklusummikuid rahvarohketes linnades, ilma et need oleksid klientidele liiga kallid. Neid on peetud ka alternatiiviks kaubaveo jaoks.
Tehas ehitatakse Taubate linna, mis on umbes 140 km kaugusel Sao Paulost, Brasiilia majanduspealinnast.
Droonilaadsed reisijaveokid on esialgu mõeldud kasutamiseks taksofirmades, vahendas uudisteagentuur AFP.
Eve esimestel lendudel on piloot, kuid hiljem on ettevõttel plaanis ka isejuhtivate sõidukite kasutuselevõtt. Sõidukid saavad olema 100% elektrilised, mis võimaldab heitevabu lende.
Eelmisel aastal andis FAA välja õhutaksodele lennukõlblikkuskriteeriumid ning ka teised firmad plaanivad enda mudelid kasutusele tuua, nende hulgas lennutakso startup Joby Aviation.
Delta Air Lines investeeris Jobysse 60 miljonit dollarit (54 miljonit eurot) partnerluses, mille eesmärk on paari aasta pärast hakata reisijatele pakkuma lennutaksotransporti New Yorgi ja Los Angelese lennujaamadesse ja tagasi.