Proovisõit | Opel Astra PHEV – vähem vabadust inseneridele, rohkem disaineritele
(3)„Disainitud, arendatud ja toodetud Rüsselsheimis“ – selle sõnumi saatel on toodud müüki viis põlvkonda Opel Astraid sama kaua, kui Eesti Vabariik on olnud taasiseseisev. Ülitiheda konkurentsiga Golf-klassis on Astra alati igas mõttes esiviisikusse mahtunud, kuid reeglina ikka klassiliidrile pisut alla jäänud. Kuuenda põlvkonnaga aga asjad muutuvad – ja see on hea, kirjutab Accelerista.com.
Peaaegu sajandi ameeriklaste General Motorsile kuulunud Opel libises eelmise kümnendi lõpuks vaikselt prantslaste kätte ning sai peatselt ka Stellantise konglomeraadi osaks. Vaatamata kuulujuttudele margi võimalikust hääbumisest suurkontsernis pole praktika seda kinnitanud ning end õigustanud mudelid saavad jätkuvalt kas näovärskendusi või lausa uue mudelipõlvkonna. Astra L kuulub viimaste hulka.
Vähem rolli inseneridel…
Olla osake Stellantise hiigelkontsernist (mitte et General Motors väikeettevõte oleks!) tähendab, et inseneridele on jäetud üha vähem sõnaõigust. PSA EMP2 platvormil baseerudes on uus Astra tehniliselt eelkõige Peugeot 308, aga ka paari teise mudeli lähisugulane. Selles pole tegelikult ammu enam midagi uut: Opel Corsa ja Peugeot 208, Opel Mokka ja Peugeot 2008, Opel Grandland ja Peugeot 3008 jagavad kõik sama tehnikat. Kulude kokkuhoid on tänapäeval tähtsaim… vähemalt selles klassis.
Eelnevast võiks järeldada, et üllatused kapoti all ja veermikus jäävad ära ja nii see tõesti on. Või siiski – saadaval on bensiinimootor (küll ainult 1,2-liitrine kolmesilindriline kahes seades, mis peale soodsama soetushinna omanikule erilist rõõmu ei valmista), ajastule kohaselt on valikus pistikhübriid ja varsti saabub ka täiselektriline versioon. Neile, kelle jaoks on pisut pikemate vahemaade säästlik läbimine oluline, on valikus ka 1,5-liitrine diiselmootor 130 hj seades.
Proovisõiduautoks oli verivärske pistikhübriidsüsteemiga varustatud mudel. Praegu pakutakse Maarjamaal üksnes „lahjemat“ erimit koguvõimsusega 180 hobujõudu, kuid tulevikus on loota samast autost lausa 225 hj arendavat GT-versiooni. Kas ja millal, pole praeguseks veel selgunud.
…rohkem sõnaõigust disaineritel
Igasuguste linnamaasturite, krossoverite, kõrgel- ja kõikjalsõitjate massiline pealetung tähendab seda, et autofirmad peavad uusi mudeleid kavandades tegema selgeid strateegilisi valikuid. Üks võimalus on minna ühtlustamise teed nii et tarbija arugi ei saa, kas talle müüakse linnamaasturit või tavalist sõiduautot.
See on kahtlemata raske valik, kuid Dacia Sandero või Hyundai Ioniq 5 on suurepärased näited sellest, kuidas universaalne disain elegantselt välja mängida, jõuallikast ja hinnaklassist sõltumatult. Aasta auto finalisti staatus on vaid kinnitus kontseptsiooni õigsusele.
Opel on selgelt otsustanud minna teist, levinumat teed. Uus Astra loodi vaid 4 mm pikem, kuid 51 mm laiem ning mis olulisim – 15 mm madalam, mis annab selge sõnumi, et tegu pole krossoveriga, vaid sealt võib oodata häid kurvi- ja kähkusõiduomadusi. Positiivse lisana vähenes seeläbi ka õhutakistus, paraku lisandus oluline kaotus kasutusmugavuses: sisenemine-väljumine on raskem.
Loe täispikka arvustust ja vaata rohkem pilte tasuta portaalis Accelerista.com nendel sõnadel klikkides.