Kui ülesandeks on ristata metsik preeriahobune rammusa piimalehmaga, siis eeldatava tulemuse üle saaksid kriitikud ilmselt veel kaua hambaid teritada – aga Fordi inseneridel oli selg vastu seina ning nad vedasid neile pandud koorma auga välja. Nende töö resulteerus autos, mis on konkurentsitult kauneim (sealjuures ka fotogeeniline!) läbi meie mitme proovisõiduaasta, kuid seejuures jahmatavalt praktiline ning kannab teenitult Mustangi nime. Müts maha!

Moodne ja ruumikas

Sisenedes püüab esimese asjana pilku tõeliselt suur keskekraan (15,5“). See ületab ootusi – toimetab kiirelt ja kuvatav pilt on teravam kui konkurentide väiksematel infolustisüsteemidel. Ainus, mida kriitikud üksmeelselt ja õigustatult välja tõid, on füüsiliste nuppude nappus ning menüüde keerukus – nii tuleb eesliikuva rondi sinise suitsupilve sissehingamise vältimiseks liikuda täiesti ebaloogilisse kohta menüüs ning alles seejärel saab õhuliikumise siseringlusele suunata. Otseteed on alati head!

Kõige olulisem teave kuvatakse aga juhi ees paiknevas digitaalses (kitsas) pardaarvutis (10,2“). Esiklaasinäidikut pole küll saada, aga see-eest paigaldab Ford siia kvaliteetse B&O helisüsteemi (560W) kümne kõlariga. Viimane andis testis laitmatu tulemuse ja olnuks ka imelik teistsugust oodata.

Ford Mustang Mach-E

Mach-E on ehitatud Fordi uuele GE1 platvormile, mis erinevalt mitmest konkurendist (näiteks Volkswagen, Toyota) tagab tänu kõrgepingeaku nutikale asetusele nii juhile kui kõrvalistujale ohtralt pea- ja õlaruumi ning kahetasemeline keskkonsool võimaldab väikesi asju mugavalt ära paigutada. Ka tagaistmel on piisavalt jala, pea- ja õlaruumi, vaid keskel istuja puhul tuleb teha pisut kompromisse. Kuid nagu enamiku selliste autode puhul, on kolmekesi taga istumine pigem erand kui reegel.

Pagasiruum on pereautole igati kohane, üle 4,7-meetrine pikkus tagab juba iseenesest piisava mahukuse. Põranda all on panipaik, kuhu on mugav paigutada laadimisseadmed, juhtmed ja rehvi täitmise komplekt, kuid ka ees kapoti all on suur hoiuruum esmavajalike asjade jaoks. Tagaistmed on kokku klapitavad peaaegu tasaseks pinnaks, suurendades mahtu kuni 1690 liitrini.

Nii kallis auto tuli suunata arusaadavalt munakivitesti ning tulemus üllatas kahjuks negatiivselt – üle nõrga nelja auto välja ei vedanud. Põhjus on tüüpiline – liiga palju odavat plasti on keeruline kokku panna nii, et see ebameeldivalt häälitsema ei hakkaks. Hinnaklassi arvestades oleks võinud koostekvaliteet pisut parem ja materjalid kõikjal pehmemad olla.

Proovisõiduauto värvi nimi on Lucid Red, kuid väärib eraldi märkimist, et tegu on jahmatavalt ilusa tooniga. Lisaks pakutakse veel seitset eri varianti, kuid ükski neist ei küündi oma kauniduselt punasele isegi lähedale (vast ehk ainult kollane). Oleme aastate jooksul nii mitmeidki testiautosid värvivaliku pärast otsesõnu hukka mõistnud, kuid uus elektri-Mustang on sellest patust prii. Seega punane ja ainult punane!

Mach-E (mõned turundajad kipuvad auto nime läbivalt suurtähtedega kirjutama, meie reeglina mitte) on saadaval kolmes eri versioonis: Mach-E, AWD ja GT. Kõik need on varustatud ühe ja sama 88 kWh kõrgepingeakuga, kuid erinevad mootori, varustuse ja mõistagi hinna poolest. Proovisõiduautoks oli hinna ja varustuse poolest keskmine ning meie hinnangul ka optimaalne AWD-versioon.

Loe tasuta täispikka arvustust ja vaata rohkem pilte nendel sõnadel klikkides.