Põhjuseid armastamiseks on Juke’i 12-aastase ajaloo jooksul välja käidud üsna erinevat laadi. Ekstravagantne disain. Põnevad proportsioonid. Pöörased esituled. Mootorratta kütusepaagist inspireeritud keskkonsool. Või hoopiski ülisportlik Nismo mudeliversioon.

Ükskõik, mida Juke’i disainerid ja turundajad eristumiseks välja mõtlesid, alati leidus ohtralt ostjaid, kes need veidrused rahakotiga hääletades palavalt heaks kiitsid. Teate ju küll seda tarkusetera, et miljon inimest ei saa eksida.

Aga nagu elus ikka juhtub, sai ka see eksperimenteeriv mässuline 2019. aastal täiskasvanuks ja vahetas irriteeriva välimuse märkimisväärselt rahulikuma ja rafineerituma vastu. Ja taas edukalt. Seetõttu oleks imelik, kui teise põlvkonna Juke elektrifitseerimistrendiga kaasa ei läheks – nii rebel ei saa ju tänapäeval ometi olla.

Niisiis, Juke Hybrid.

Nissani strateegia kohaselt saab juba 2023. aastal kogu mudelivalik elektrilise puudutuse, kuni täieliku elektrifitseerimiseni aastaks 2030. Trendikas krossover Juke Hybrid täidab selles kandvat rolli.

25% rohkem võimsust, bensiinimootoriga võrreldes kuni 40% väiksem kütusekulu linnasõidul. Linnasõit võib kuni 80% ajast olla puhtelektriline. Paigaltvõtt alati ainult elektri jõul. Säästlik, kuid endiselt ikkagi see särtsaka-vürtsika karakteriga Juke, mida ostjad ootavad, tutvustas tootespetsialist Carl Hallencreutz autoajakirjanikele peetud esitlusel.

Nissan Juke Hybrid 2022

Sarnane, kuid mitte sama

Juke’i hübriidjõuallikas on valminud Nissani ja Renault’ ühistööna. Nissanilt spetsiaalselt hübriidsüsteemi jaoks loodud 1,6-liitrine 69 kW/94 hj ja 148 Nm bensiinimootor ja 36 kW/49 hj 205Nm elektriajam, kokku 105 kW/143 hj. Renault’ panuseks on 1,2 kWh vesijahutusega akuplokk ja 15 kW generaatorkäiviti ning multimode käigukast, millel on 2 käiku elektriliseks ja 4 käiku fossiilseks sõiduks.

Tulemuseks on süsteem, mis peaks võimaldama optimaalselt kasutada sisepõlemis- ja elektrimootorit või nende kombinatsiooni ning pakkuma sujuvat sõitu.

Kas täpselt sama, mis platvormikaaslasel Renault Captur E-Techil? Tegelikult mitte, nii sisepõlemismootor kui ka elektriajam on erinevad. Samuti on e-Pedal funktsioon vaid Juke’il.

Kõige tähtsam küsimus – kuidas see sõidab?

Paarisadat kilomeetrit erinevaid teid ja tänavaid Poolas võiks pidada üsna selliseks, kus Juke hübriidi edaspidi meilgi kohata saab.

Juke stardib elektriliselt, seega erksalt ja vaikselt. Ümberlülitused bensiinimootorile toimuvad sujuvalt ja märkamatult. Meeldiv on ka see, et puudub mõnedele hübriididele iseloomulik häirivalt pinisev hääl.

Kui aga gaasipedaali veidi innukamalt vajutada, muutub bensiinimootori hääl üsna käredaks ning käigukasti tuleb pidevalt meelitada, et see järgmise käigu sisse lülitaks ja kõrvad rahu saaks. Kas oli põhjuseks eelseeriamudelite eripära või miski muu, kuid käigukasti tööd juhtiv eesrindlik algoritm ei näidanud end kõige paremast küljest.

Juke ei ole kindlasti mingi kurvidevallutaja, kuid omamoodi meeldivalt konkreetse sõiduga, millele aitab kaasa tavapärasest raasukese võrra raskem rool ja jäigemapoolsem vedrustus. Aga pehmust ja kergust on piisavalt.

Loe tasuta täispikka arvustust ja vaata rohkem pilte nendel sõnadel klikkides.