Onu Raiu eriti põhjalik proovisõit Tesla Model X 100D-ga
Onu Raiu ehk Raivo Malter sõidab möödunud kevadest saati Jaguar I-Pace elektriautoga. Kogemuse hankimiseks proovis ta ära Tesla Model X 100D krossoveri ning jagab vahetuid muljeid, mis auto juures meeldis ja mis võiks olla teisiti.
Järgnev lugu on minu isiklik proovisõidukogemus Tesla Model X 100D-ga ning kahe ööpäevaga saadud mulje kirjeldus.
Olen elu jooksul omanud või kasutanud pikemat aega umbes kahtkümmet erinevat sõiduautot, ning proovisõite teinud veel umbes sama paljudega – lihtsalt selleks, et saada kogemus ning võrrelda autosid omavahel.
Tegin Tesla Model X 100D krossoveriga 48 tunni jooksul erinevaid sõite nii Tallinnas kui maanteel. Et lühidalt kokku võtta: on teatud ebamugavusi, mida saaks ilmselt tarkvara uuendamisega parandada.
See panebki aga imestama, et nii kallis elektriauto ja juba õige mitu aastat tootmises aga soft on ikka “bulky”. Konkreetsel autol oli ilusti viimane versioon tarkvarast peal, seega viga ei saa ka siit otsida.
Miks ma üldse Teslat proovisin? Sellepärast, et kui turvatooli ja vankriga terve pere Jaguar I-Pace’i pista, jääb ruum kitsaks.
Tesla Model X aga on ruumikam, ehkki läbisõit pisut suurem kui I-Pace’il. Mõlemal autol on nelikvedu ja võrselt äge kiirendus. Seega võiks ju olla ideaalne auto?
Tesla Model X plussid
• Sõitjateruum on väga avar
• Tagumiste tiib-uste all on hea last turvatooli panna: vihm ei saja peale, päike ei küta kuumaks. Ka sisse ja välja käia on mõnus.
• AC (vahelduvvooluga) laadimine on kiire: tühja akuga Tesla Model X laadis mul kodus umbes 5+ tunniga täis, seevastu Jaguaril samast laadijast läheb ikka 12+ tundi (erinevate võimsustege autosisesed inverterid).
• Laeks kaarduv esiklaas on harjumatu aga peale mõnda tundi on see juba väga mõnus, vahel tahakski tee asemel taevast vaadata.
• Uste avamine ja sulgemine mootoritega on ka lahe, aga mitte alati. Mulle üldiselt meeldivad igasugused gadgetid, kuniks need ei muutu tüütuks
• Rool ja rattad on olemas ja sõidab punktist A punkti B nagu auto ikka.