LIIKLUSÜLESANNE | 5. osa. Kuidas liigelda õigesti viieharulisel Vinni ristmikul?

 (3)
Lisatud ka eelmisel nädala ülesande selgitus

Accelerista, Maanteeameti ja Forte koostöös valminud liiklusrubriigis pakume korra nädalas valikvariantidega liiklusülesande, mille keskmes on mõni keeruline ristmik või muu liiklussituatsioon Eesti argipäevast.

Kaks esimest olukorda olid Tallinna liiklusest võetud, neid saab tagantjärele läbi mängida SIIN ja SIIN. Seejärel oli ülesande keskmes Jõhvis asuv nn turboring ja eelmisel nädalal pööre peateele teisel pool Harku järve.

Tänane ülesanne viib meid Lääne-Virumaale Rakvere külje alla Vinni alevikku. Seal asub meritähte meenutav viieharuline ristmik.

Ülesanne on järgmine: sina saabud mööda Sõpruse tänavat ja soovid üle ristmiku mööda Mõdriku teed edasi sõita. Juhtumisi on aga selline olukord, kus igast suunast läheneb ristmikule auto.

Seotud lood:

Kes peaks kellele teed andma ja kuidas? Stsenaariumid saab käivitada nuppudele a, b ja c vajutades. Kui oled enda meelest õige variandi välja valinud, vali "kinnita"!

Sellest, miks just see variant õige on, lähemalt juba järgmisel nädalal.

Nüüd aga eelmise nädala ülesande juurde. Siis küsisime, kuidas on kõige õigem sooritada parempööret kõrvalteelt peateele ristmikul, kus liiklemist reguleerib lisasektsiooniga foor.

Ülesande kohaselt põleb põhifooris punane tuli ning nooltuli paremale pööramist lubab roheline foorituli.

Õige on variant A, kus juht sõidab üle stoppjoone sõiduraja servale ja annab teed Paldiski maanteed mööda liikujaile. Juht sooritab manöövri alles siis, kui liiklusvoogu tuleb sobiv paus.

Selliste ristmike puhul on tähtis, et foorituledest juhindumise kõrval ei unustataks ristmiku liiklusoludega arvestamist. Valgusfoori lisasektsioonis põlev roheline nooltuli annab küll õiguse noole suunas liikuda, aga see ei tühista märkidest tulenevaid kohustusi.

Kõige valem ja ohtlikum variant tuleb kahjuks päriselust. Aeg-ajalt leidub ikka juhte, kes ei pööra piisavalt tähelepanu ristmiku liiklusoludele ning üksnes foori rohelisest nooltulest juhindudes sõidavad hooga peateele välja. Sellisel juhul päästab õnnetusest ainult peateel liikujate adekvaatne reaktsioon.

Samuti kasutavad mitmed juhid vahetult pärast ristmikku algavat aeglustusrada Järvekalda teelt peateele pööramisel. Kuid aeglustusrada ei tohi kiirendusrajana kasutada. Juhul kui peateel liikluvad juhid soovivad pöörata bensiinijaama, peab aeglustusrada olema nende jaoks vaba.

Loe lähemalt Acceleristast!

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare