LIIKLUSÜLESANNE | 2. osa: kuidas sõita õigesti Sõpruse puiesteelt üle TTÜ ringi Nõmmele?

 (152)
Lisaks ka eelmise nädala küsimuse selgitus

Accelerista, Maanteeameti ja Forte koostöös valminud liiklusrubriigis serveerime korra nädalas neljapäeviti valikuvariantidega liiklusülesande, mille keskmes on mõni keeruline ristmik või muu liiklussituatsioon tegelikust elust - meie oma Eesti argipäevast.

Täna tuleb valida õige viis, kuidas sõita kesklinna poolt mööda Sõpruse puiesteed tulles üle TTÜ ringi Nõmmele.

Stsenaariumid saab käivitada, vajutades artikli päises oleva animatsiooni kohal nuppudele a, b, c ja d. Kui valik tehtud, vajuta "kinnita"!

Pikemalt räägime tänase küsimuse keskmes olevast TTÜ ringristmikust ning sellest, miks õige lahendus just selline on, järgmisel nädalal.

Nüüd aga tagasi eelmise nädala küsimuse juurde, mille leiab SIIT.

Siis oli vaja valida õige viis mööda Järvevana teed ummikus liikumisel lennujaama poolt Mustamäe poole.

Kõige õigem variant Järvevana teel Veerenni ristmiku liiklussõlmes ummikus liigeldes on kasutada mõlemaid Järvevana tee sõiduradasid täies pikkuses ning reastuda kokku ühele sõidurajale alles vasakpoolse sõiduraja lõpus.

Eriti oluline on, et juhid ei reastuks paremale varem ning et reastumine toimuks üle ühe – üks sõiduk paremalt sõidurajalt, teine vasakult, siis jälle paremalt ja siis jälle vasakult – tõmbluku meetodit kasutades.

Seotud lood:

Lugejate tagasiside tõi selles liiklussõlmes tekkiva probleemi selgelt esile ning arvamused jagunevad suures plaanis kahte leeri. Ühte leeri kuuluvad skeptikud, kes ei usu nn tõmbluku meetodi toimimisse ja ka need juhid, kelle arvates on mööda vasakut sõidurada liiklevad juhid trügijad.

Teise leeri moodustavad juhid, kes toetavad nn tõmbluku meetodi rakendamist, et liiklussõlme läbilaskevõimet suurendada.

Ühel meelel on mõlemad leerid selles, et Eestis praegu veel nn tõmbluku meetodil ühele sõidurajale kokku suubumine just liiga hästi ei toimi. Põhjuseid selleks on mitmeid, nendest allpool.

Põhimõtteliselt on õigus mõlema leeri esindajatel, aga liiklus ei ole ainult kogum reegleid vaid segu reeglitest, viisakusest ning koostööst.

Loe lähemalt Acceleristast!

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare