LIIKLUSÜLESANNE | 3. osa. Kuidas liigelda õigesti Jõhvi "turboringil"?
Kui kaks esimest situatsiooni olid Tallinnast, siis tänane ringristmik missugust nimetatakse muuhulgas ka nn turboringiks, asub Jõhvis Rakvere tänaval.
Manööver, mille kohta tänane küsimus käib, on järgmine - lähened loodest ehk Tallinna poolt (animatsiooni puhul vasakust ülanurgast) ning sinu ülesandeks on sõita täpselt samasse suunda tagasi.
Erinevad stsenaariumid saab käivitada, vajutades animatsiooni kõrval olevatele nuppudele a, b, c ja d. Kui valik tehtud, vajuta "kinnita"! Pööra tähelepanu ka liiklusmärgile ja vali viis, mis on tagasi Tallinna suunas sõitmiseks kõige loogilisem ja õigem.
Pikemalt räägime "turboringist" ning sellest, miks õige lahendus just selline on, järgmisel nädalal.
Nüüd aga eelmise nädala ülesande juurde. See puudutas TTÜ ringteed, animatsiooni leiab SIIT.
TTÜ ringi ülesande muudab keeruliseks asjaolu, et seadus ei keela sellel ja sarnasel mitme sõidurajaga ringteel rida vahetada ning lisaks sellele joonistus lugejate tagasisidest välja, et läbi aegade on autokoolides õpetatud selles liiklussõlmes liiklemist mitmel erineval moel.
Oluline on siinkohal märkida, et segadusseajavate liiklusülesannete eesmärk ei ole ainuüksi seadust meelde tuletada.
Vähemalt sama oluline on kasvatada liiklusohutust. Nagu varemgi öeldud – liikluses ei ole kohta isekusele ning oma õiguse taga ajamisele.
Lugesime ülesande püstituses õigeks kõige ohutuma variandi, mille kohaselt juht valib õige sõiduraja juba enne ringristmikule sõitmist.
Selle variandi puhul lähenetakse ringile Sõpruse puiestee parempoolsel rajal ja jätkatakse sõitu sama rada pidi Nõmmele. Mõneti üllataval kombel tekitas see palju pahameelt.
Liiklusmärgid TTÜ ringil lubavad Sõpruse puiesteed pidi lähenedes kasutada parempoolset ehk välimist sõidurada ka tagasipöörde sooritamiseks tagasi Sõpruse puiesteele ehk siis kogu liiklussõlme läbimiseks.
Ülesandes küsitud teekonnal on kõige turvalisem ja kindlam variant kasutada alati välimist sõidurada.
See lahendus on turvalisim, sest selliselt jääb ära üks üleliigne reavahetus, mis suure koormusega ringristmikul tekitab ohuolukordi ja liiklusõnnetusi (vt variant C siniste autode liikumine) ning peale selle on kaares vasakule liikudes paremale ümberreastumisel keeruline näha sõiduki paremas tagumises nurgas toimuvat.