Kaks esimest olukorda olid Tallinna liiklusest võetud, neid saab tagantjärele läbi mängida SIIN ja SIIN. Eelmisel nädalal oli ülesande keskmes aga Jõhvis asuv nn turboring.

Tänane manööver on vast pisut lihtsamate killast, seda enam, et variante on ainult kolm. Ent mõnikord on just kõige argisemad olukorrad need, mis pea lootuselt sassi ajavad.

Igatahes - manööver viib meid Tallinna piiridest napilt välja, teisele poole Harku järve, kus asub Harkujärve küla. Sina saabud mööda Järvekalda teed ja soovid pöörata Paldiski maanteele, et sõita Keila suunal ehk paremale (põhjakaar jääb graafikul alla ehk graafik on võrreldes artikli päises oleva ortofotoga tagurpidi pööratud).

Erinevad stsenaariumid saab käivitada, vajutades animatsiooni juures olevatele nuppudele a, b ja c. Kui valik tehtud, vajuta "kinnita"!

Pikemalt sellest, miks just see variant õige on, järgmisel nädalal.

Nüüd aga eelmise nädala ülesande ehk Jõhvi turboringristmiku juurde.

Ülesande kohaselt läheneb auto ringristmikule Tallinna poolt ning tahab samas suunas tagasi sõita.

Õigeks lugesime liiklusülesandes variandi B, mille kohaselt läheneb auto turboringile mööda vasakpoolset sõidurada, ringristmikult otsesuunas väljumise kohal hoiab ta sujuvalt vasakule, ringi välimisele rajale ja väljub sama rada kasutades soovitud suunas.

Selline liikumine on kooskõlas enne turboringi paikneva liiklusmärgiga, mille kohaselt parempoolselt sõidurajalt saab pöörata paremale ja liikuda otse, vasakpoolselt aga otse ja pöörata vasakule. Samuti on otsesuunas väljumise kohal vasakule keeramine igati kooskõlas teekattemärgistusega – sellest kohast on võimalik jätkata ringil sõitmist sujuvalt.

Meie ülesandes näitena kasutatud Jõhvis asuv turbo-ringristmik ei ole liiklemiseks kõige keerulisem omasugune, kuid segadust tekitab sellegipoolest kuhjaga. Kui liikluskoormus ületab üherajalise ringristmiku läbilaskevõime ning tekivad ummikud, osutub vajalikuks mitmerajalise ringristmiku välja ehitamine. Turbo-ringristmik võimaldab suuremat läbilaskvust ja ohutumat lahendust võrreldes klassikaliste mitmerajaliste ringristmikega.

Suurim erinevus tavalise kaherajalise ringristmiku ja turbo-ringristmiku vahel seisneb selles, et viimase puhul ei toimu rajavahetust ringristmikul, vaid see tehakse enne ringile jõudmist. Selleks, et õige raja valik toimuks sujuvalt ja ohutult, on ette nähtud vastavad märgistused juba ringristmikule lähenedes. Kui rraditsioonilisel ringristmikul võib idee poolest jäädagi ringiratast sõitma, siis turboring on mõeldud reeglina olema ringlemisvaba.

Loe lähemalt Acceleristast!