Kui Volkswageni gruppi kuuluv Seat üllitas 2016. aastal oma esimese linnamaasturi, oodati sellest esimest mudelit, mis pidi kahjumiga maadelnud firma majandustulemuste nina lõpuks ülespoole pöörama. Sedavõrd suurte ambitsioonide täitmise usaldamine ühele mudelile on mõistagi tohutu vastutus ja head plaanid kipuvad tihti läbi kukkuma. Ateca mängis aga talle usaldatud rolli auga välja.

End juba tõestanud

Olles sihitud turu kõige kuumemasse segmenti, kus laiutas ees “kõigi krossoverite vanaema” Nissan Qashqai, polnud ülesande täitmine lihtne. Auto sai peamisest konkurendist ligi sada liitrit suurema pagasiruumi ja rohkem pearuumi, kuid ka laia mootorivaliku Volkswageni lõpututelt varuosariiulitelt, korraliku mugavusvarustuse ja üle keskmise mürasummutuse.

Üheks veenvaks tõendiks, et see kõik sai väga korralikult kokku pandud, on esikoht saksa juhtiva autoajakirja Auto Bild 100 000 kilomeetri kestvustestis.

Kuigi Ateca sai omale nime külakese järgi, mis pole kaugel Seati Barcelonas paiknevast peakorterist, siis vooluliinile läks auto hoopis Kvasinys paiknevas Škoda tehases koos sõsarmudeli Karoqiga. Kulude kokkuhoid määrab!

Praeguseks on müüdud üle 300 000 Ateca ning esimesel aastal ületas nõudlus oluliselt pakkumist. See aga tähendas, et Euroopa äärealal paiknevale imepisikesele turule autosid lihtsalt ei jagunud ning ooteajad kujunesid väga pikaks.

Nii oli tänavu aeg menukit uuendada, kuid Seat tegi seda väga tagasihoidlikult, ning õigustatult – hästi toimivat (ja müüvat) kontseptsiooni pole mõtet lõhkuda, eksperimente puutetundlikkusega tehakse teiste mudelitega. Nii võib tõdeda, et vähem muutusi tähendab antud juhul rohkem kliendirahulolu. Less is more!

Teistega sarnasemaks

Uuendused on vilumatule silmale raskesti märgatavad, ehkki Seat räägib seejuures disainievolutsioonist. Üle on käidud kaitserauad ja laternad, esiosale on antud vähem isikupära ja see meenutab nüüd rohkem suuremat Tarracot. Tagantpoolt on märgatavaim, et suurtähtedega kirjutatud ATECA on asendunud käsikirja meenutava kujundusega (nagu ka uue Seat Leon puhul).

Ka sisemuses on muudatused tagasihoidlikud. Pisut teistsugune on rooliratas ning lisaks muudele nüanssidele on juhile vast tuntavaim uus, kaheksas suunas elektriliselt reguleeritav iste. Vähemalt kodumaal läbitavate vahemaade jaoks on tegu ühe seljasõbralikumaga, mida siiani kohatud. Ka koostekvaliteet on endiselt tipptasemel, proovisõiduauto läbis halastamatu munakivitesti* hindele 5 ning seda 40-profiiliste rehvidega!

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena