Hyrles OÜ, MEC Insenerilahendused OÜ ja Tallinna Tehnikaülikooli elektroenergeetika ja mehhatroonika instituudi koostöös valminud autonoomse laeva arendustöö algas selle aasta alguses. Robotlaeva arendamiseks õnnestus meeskonnal kaasata sihtasutuse Archimedes nutika spetsialiseerumise rakendusuuringud toetus. Kokku on robotplatvormi eelarve kuni 0,5 miljonit eurot.

Tallinna Tehnikaülikooli energeetikadoktor Heigo Mõlderi sõnul on NYMO universaalne ja võimekas modullaarne robotplatvorm, mis võimaldab pakivedu merel, tuvastada sadamas õlireostust, teha mereuuringuid ja teisi merel sobivaid operatsioone otsese inimese sekkumiseta. "Hetkel on tegemist prototüübiga, mida mõne konkreetse ülesande jaoks on võimalik kohandada," lisas Mõlder.

2,5 meetri pikkuse ning 1,1 meetri laiuse laeva kandevõime on 100 kilogrammi ning tippkiirus 7 sõlme ehk 13 kilomeetrit. Laeva töökiiruseks on aga 3 sõlme ehk 5,6 kilomeetrit. Sellise kiiruse juures suudab akude jõul toimetav laev tööd teha kuni 24 tundi.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena