Doktoritöö pakub lahenduse, mis vähendab lennuki kütusekulu kümnendiku jagu
Lennukite kütusekulu on korraga nii rahaliselt kulukas kui ka saastab oluliselt keskkonda. Tallinna Tehnikaülikoolis kaitstud doktoritöö pakub välja erinevaid tehnilisi lahendusi, kuidas vähendada lennukitiiva takistust ja suurendada tõstejõudu, et selle kaudu vähendada oluliselt kütusekulu ning süsihappegaasi saastet.
Moodne ja üks enamlevinud reisilennuk, näiteks Airbus 321 neo, teeb aastas 5000 lennutundi, mille jooksul kulutab keskmiselt 12 900 tonni lennukikütust ning paiskab atmosfääri 40 663 tonni süsihappegaasi (CO2).
Üle kogu maailma on kasutusel 37 400 kommertslennukit, neist suurema osa moodustavad keskmise tegevusraadiusega kahemootorilised reisilennukid, näiteks Boeing 737 ja Airbus 320, mida 2018. aasta lõpu seisuga oli seda tüüpi lennukeid kasutusel ligikaudu 28 550.
Süsihappegaasi atmosfääri paiskamise vähendamiseks otsitakse üle maailma erinevaid viise, lennutranspordi puhul tähendab see õhusõidukite tõhususe tõstmist ehk kütusekulu vähendamist.
Kui vähendada kütusekulu kasvõi vaid ühe protsendi jagu, väheneks CO2 saaste reisilennuki kohta 406,6 tonni võrra. Rahasse ümber arvestatuna saaks nõnda ainuüksi kommertslendude pealt hoida kokku üle 2,5 miljardi euro aastas.
Edasi loe SIIT