BMW plaanib Apple CarPlay kasutamise tasuliseks muuta ja summad on üsna soolased
BMW on otsustanud klientide valuläve kombata ning plaanib Apple CarPlay kasutamise oma autodes tasuliseks teha. Eluaegne liitumine maksab umbes 330 eurot. Esimesteks katsejänesteks saavad britid, kirjutas autoexpress.co.uk
BMW on otsustanud teha Apple CarPlay kasutamise tasuliseks, autoomanikul tuleb oma iPhone–i autos kasutamiseks infolusti kaudu välja käia £85 (umbes 95 eurot) aastas.
Väljaande AutoExpress vahendatud uudis puudutab Ühendkuningriiki, Eesti kohta info puudub ent enamasti laienevad tootja teenused või tasuküsimised ka mujale sihtturgudele.
Täpsemalt käib asi nii, et kõik uued 7.0 operatsioonisüsteemiga BMWd pakuvad esimese 12 kuu jooksul Apple CarPlay teenust tasuta.
Edasi peab autoomanik otsustama, kas saab ilma hakkama või hakkab teenuse eest maksma. Esimene kuu on soodushinnaga £1, edasi on valida, kas £85 iga aasta, £255 kolmeks aastaks või £295 (umbes 330 eurot) eluaegseks ligipääsuks.
Baieri tehase kinnitusel puudutab see lahendus ligi 65% praegusest mudelivalikust ja lähitulevikus vastavalt mudeliaasta uuendustele ka kõiki ülejäänuid. Väidetavalt aitab see neil hoida sõiduki hinda madalamal.
Neile, kes veel ei tea – Apple CarPlay võimaldab auto infolusti kaudu mugavalt kasutada iPhone’i funktsioone ja rakendusi nagu Waze, Maps ja Spotify ning kasutada ka Siri häälkäsklusi (“Hey, Siri…”).
Enamik autotootjaid pakub seda võimalust tasuta, nagu ka analoogset Android Autot, ning sellega seonduvad tarkvaraarenduskulud käivad muude tootmiskuludega samasse patta.
Meile näib, et tegemist on paraja psühholoogilise eksperimendiga, mis tekitab rohkem küsimusi kui vaja oleks.
Huvitav, kas niisugune initsiatiiv kujutab endast poolt- või vastuargumenti olukorras, kus autoostja kaalub valikut BMW ja mõne teise automargi vahel?
Summa pole küll suur, ent kuidas reageerib inimene, kui ta peab seni tasuta ja inimõigusena klassifitseeritava ühenduvusteenuse eest maksma hakkama?
Kas ei oleks mõistlikum see õnnetu 330 eurot sõiduki hinnale lisada ilma asju keeruliseks ja kliente tigedaks ajamata?
Autotootjad püüavad üks teise järel autojuhtidelt sõidukis telefoni käest võtta ehk panna neid eelistama autos olevat infolusti, selle asemel et sõidu ajal telefoni näppida. Mis saab sellest poliitikast?
Kas üksnes “õunasõprade” elu läheb keeruliseks või plaanib Baieri autotehas raha hakata küsima ka Android Auto kasutajatelt?
Ja kui ei, siis kas see on baierlaste omamoodi vastukäik ameeriklastele, kes ähvardavad Euroopa autodele kehtestada karmid tollimaksud?
Mida teevad konkurendid? Ja kas britid võtavad seda üldises B-tähega hulluses lihtsalt kui “keep calm and carry on” olukorda?
Küsimusi on rohkem kui vastuseid. BMW on viimasel ajal esinenud järjest põnevate avaldustega nii elektri- kui ka sisepõlemismootoriga sõidukite suunal, nüüd siis hammustati õunakesest veel üks suur amps. Saame näha.