Selline on uus Ford Puma, mida pakutakse ka mahehübriidina
Krossover Ford Puma, mida varakevadel tootja aastakonverentsil vaid vilksamisi näidati, on omas segmendis tõsiseltvõetav uustulnuk: sel on klassi suurim pagasiruum ning peal ka pisike aku. Auto “isa” on legendaarne hollandlane Amko Leenarts, Fordi Euroopa disainiüksuse pealik.
Sarnaselt uuele Fiestale ja Focusele võeti ka Puma puhul alguses ette valge paberileht ja küsiti sihtrühmalt, mida nad ühelt kompaktselt krossoverilt õigupoolest ootavad.
Selgus, et ootused on üsna kõrged: auto peab toitma emotsiooni, olema hästi sõidetav, ruumikas ja muidugi ka ökonoomne ja -loogiline.
Nii sündiski, et olenemata oma krossoveri-staatusest on tegu ruumika ning keskkonnasõbraliku autoga, mille keskkonnapoolt esindab uudne EcoBoost Hybrid 48V tehnoloogia ja ruumi vaikimisi.
Auto valmib Rumeenia tehases
Kompaktne krossover Puma liitub Fordi laieneva maasturite ja krossoverite mudelivalikuga Euroopas, kuhu kuuluvad Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge ja Explorer pistikuhübriid.
SUV-d moodustavad juba enam kui viiendiku Euroopas müüdud Fordi sõidukitest, 2018. aastal kasvas müük üle 19 protsendi.
Puma jõuab müügile aasta lõpupoole. Autot toodetakse Fordi Craiova koostetehases Rumeenias, millesse on alates 2008. aastast investeeritud ligemale 1,5 miljardit eurot.
Toreda välimusega sõiduk
Viimasel ajal on autodisainis pead tõstmas trend, eelistada selgeid ja puhtaid jooni. Puma on praeguse suuna ehe esindaja.
Uus krossover on ehitatud samale B-segmendi platvormile, millele ka uus Fiesta, selle teljevahet ja rööbet on optimeeritud, et tabada maasturitaolistele omaseid proportsioone. Sõidetavuse huvides (!) on veermikku jäigemaks tuunitud.
Auto tunneb edaspidi tänavapildis ära madalalt kaarduva katusejoone ja heas proportsioonis silueti, kõrgel asetsevate kaarjate esitulede, tummiste rattakoopaservade ning erikujulise A-piilari järgi: liialdamata on Fordi disaineritel koostöös inseneridega õnnestunud luua emotsionaalselt mõjuv tervik.
Kelle jaoks auto välimus tähtis, saab valida kas Puma ST-Line või Titanium varustuse, kus rattad on suured ja lisavidinate valikust leiab muuhulgas suurema tagaspoileri. Aga niisamagi on auto väga kena silmale vaadata.
Ruumi maa ja ilm ja megabox!
Puma kauni välispinna all peitub hulgaliselt praktilist varustust. Puma 456-liitrine pagasiruum on selle klassi suurim.
Kui aga tagaistme seljatugi alla klappida, saab Pumasse mahutada esemeid, mil pikkust 112 cm, laiust 97 cm ja kõrgust 43 cm.
Veelgi suuremat praktilisust lisab Ford MegaBox, millesse mahub püstiasendis ära kaks golfikotti. 80-liitrise kasti laius on 763 mm, pikkus 752 mm ja sügavus 305 mm. Sinna mahuvad kuni 115 cm kõrgused asjad.
Kui aga kasti kaas on suletud, saab selles vedada määrdunud spordivarustust või mudaseid kummikuid. Ford MegaBoxi saab lihtsalt veega puhtaks pesta tänu sünteetilisele materjalile ja alaosas olevale äravooluavale.
Puma pagasiruumi põrand on kolmeastmeliselt reguleeritav: madalaim aste võimaldab suurt mahutavust ja Ford MegaBoxi kasutamist.
Kõrges asendis tekib allaklapitud tagaistme seljatoega ühetasane pind, selle alla mahukas ruum pagasi tarbeks; põrandat tagaistme seljatoe vastu püsti lükates saabki 456 l pakiruumi.
Reguleeritav pagasiruumi põrand on valmistatud 100% taastöötluspaberist, pakiruumi saab aga avada jalaga viibates, seda funktsiooni pole Fordi kompaktautodele varem pakutud.
Mahehübriid detailselt
Puma ostjad on esimeste hulgas, kelle käsutusse jõuavad Fordi eesrindliku mahehübriidarhitektuuri eelised – suurem kütusesäästlikkus, ühendatuna sõidurõõmuga, mida pakub võimsam ja erksam sooritusvõime.
Fordi EcoBoost Hybrid tehnoloogia täiendab Puma 1.0-l EcoBoost bensiinimootorit 11.5 kW integreeritud starter/generaatoriga (BISG), mis salvestab pidurdamisel tekkivat kineetilist energiat, laadides sellega 48‑voldist õhkjahutusega liitium-ioon akuplokki.
BISG töötab ühtlasi elektrimootorina, toetades madala hõõrdeteguriga kolmesilindrilise 1.0‑liitrise EcoBoost bensiinimootori tööd, kasutades salvestatud energiat täiendava pöördemomendi pakkumiseks, ja sõiduki elektrisüsteemi toites.
125 hj ja 155 hj versioonidega kaasnev mahehübriidsüsteem monitoorib sõiduki tööd, määratledes millal ja kui intensiivselt on optimaalseks soorituseks vaja akuplokki laadida ning millal salvestatud energiat kasutada.
Torque substitution kasutab BISG starter/generaatori elektrimootorifunktsiooni kuni 50 Nm pöördemomendi lisamiseks – vähendades sel moel bensiinimootori koormatust – tulemuseks on kuni 9 protsenti väiksem kütusekulu (WLTP alusel).
Tänu sellele lahendusele on 125 hj mudeliversiooni CO2 heitmetase alates 124 g/km ja kütusekulu alates 5.4 l/100 km, ning 155 hj versioonil vastavalt 127 g/km ja 5.6 l/100 km*
Torque supplementation kasutab BISG starter/generaatori elektrimootorifunktsiooni jõuallika summaarse pöördemomendi suurendamiseks kuni 20 Nm võrra.
Seda siis lisaks täisvõimsusel töötava bensiinimootori pöördemomendile – ning pakub kuni 50% suuremat pöördemomenti madalamatel pööretel – optimaalsema sooritusvõime saavutamise eesmärgil.
Täiendav elektriline pöördemoment aitab saavutada erksamat sooritust, madalamatel kiirustel on saadaval kuni 50 protsenti rohkem momenti.
BISG kasutamine võimaldas Fordi inseneridel vähendada 1.0-l EcoBoost mootori surveastet ja lisada suurema turboülelaaduri, vähendades ka turboviivitust.
BISG suudab mootori taaskäivitada ligikaudu 300 millisekundiga – mis on umbes sama kiire kui silmapilgutus – ning võimaldab Puma EcoBoost Hybridi automaatsel Start-Stop tehnoloogial rohkem kütust säästa, näiteks sõidukiirusel alla 15 km/h.
Bensiini- ja diiselmootorid ei kao
Kuigi elektrifitseerimine on asjade loomulik käik, ei sülita Ford vanasse kaevu enne kui uus on valmis ja vesi käes. Diisel- ja bensiinimootorid ei kao valikust esialgu kuskile.
Puma saab kapoti alla Ford EcoBoost bensiini- ja Ford EcoBlue diiselmootorid koos automaatse Start-Stop -süsteemiga. Jõuallikad käivad paaris 6-käigulise käsikastiga. Hiljem lisandub ka diiselmootor ning 7-käiguline topeltsiduriga automaatkäigukast.
Puma 1.0-l EcoBoost ja EcoBoost Hybrid mootorid on varustatud Fordi poolt esmakordselt autotööstuses kasutuselevõetud kolmesilindriliste mootorite silindri deaktiveerimissüsteemiga.
See tehnoloogia peatab ühe silindri töö, kui täisvõimsust ei vajata, nagu näiteks ühtlase kiirusega sõidul või aeglustamisel.
Süsteem suudab silindri töö peatada ja taasalustada 14 millisekundiga – see on silmapilgutusest 20 korda kiiremini – ilma sooritusvõime osas kompromisse tegemata.
Turvaline ja mugav
Ford on paaril viimasel aastal lausa känguruhüpetega liikunud kaasamõtlevate ja semi-isejuhtivate sõidukite suunas. Selles osas pole erandiks ka Puma, mille turva- ja juhiabide nimekiri on mitu lehekülge pikk ja kust leiab kõikvõimalikke imeasju.
Kabiinis on võimalus tellida ka mudivaid istmeid, mis kompaktmaasturite segmendis on suhteliselt haruldane nähe.
Istmete kujusse on palju panustatud: need on kerged, õhukesed ja kehakuju järgivad. See tähendab, et ruumi on kõigil sõitjatel piisavalt ja hea tahtmise korral surub autosse ära isegi viis inimest.
Loomulikult on kõrgemas varustuses valikus panoraamkatus, ühenduvuse eest hoolitseb SYNC 3 infolust. Ja tagatipuks saab autosse tekitada ka juhtmevaba neti kuumpunkti, mis võimaldab kasutada nutirakenduse abil lisafunktsioone. Tõsi, need on saadaval esialgu vaid loetud sihtturgudel, mille hulka Eesti ei kuulu.
Kokkuvõttes on, mida oodata neil, kes maasturitaoliste toodete buumist veel surmväsinud pole. Ford Puma on tõsiilus krossover.