Ford elektrifitseerib kõik mudelid, esimest korda jõuab Euroopasse noobel Explorer
Ford jättis tänavuse Genfi autonäituse vahele. Selle asemel korraldati aprilli alguses Amsterdamis Go Further/Go Electric suuresitlus. Uudiseid anti kapaga: lisaks kogu mudelivaliku elektriliseks muutmisele jõuab aasta lõpus esmakordselt Euroopasse Fordi suur linnamaastur Explorer. Accelerista oli Amsterdami suhkrutehases kohal.
Autotööstuse jaoks on elekter täna vaat’ et eluküsimus: kui sul ei ole ette näidata mõnd elektriajamit, ei ole sind olemaski. Go Further! Go Electric! ütleb Ford ja tõmbab generaatori täistuuridel käima.
Ford on viimastel aastatel võimsalt panustanud nii sõidukite elektriliseks muutmisse kui ka isejuhtivatesse tehnoloogiatesse.
Amsterdami vanas suhkrutehases toimunud suurejoonelisel esitlusel saime ülevaate tähtsamatest uudistest, mis jõuavad lähiajal seeriatootmisse. Neid on kokku 16 või rohkemgi, sõltuvalt, kuidas vaadata. Mõni on suur, mõni veelgi suurem.
Lühidalt on asi lihtne: kogu senine mudelipalett, nii tarbesõidukid kui sõiduautod elektrifitseeritakse. Valikus on kõikvõimalikud hübriidid, mahedast pistikuni ning paar täiselektrilist sõidukit. Ja tulevik paistab juurteni sinine: tootja lubab, et kogu mudelivalik saab ajapikku ka ainult elektrilised ajamid.
Esimesena tarbesõidukid särtsakaks!
Tarbesõidukite elektrile üleviimine on igati õige lähenemine, sest diiselmootorite vaenamise ajal vaatavad euroametnikud kõige kurjemalt just veokite ja tarbesõidukite poole.
Londoni ultraheitmevaba tsoon ULEZ on vaid üks näide lähitulevikus kehtima hakkavatest piirangutest. Et aus torumees või lillekaupmees saaks edaspidigi südalinna piirkonnas asju ajada, on vaja elektrit. Seda rohelist ja heitmevaba… vähemalt kohapeal, sest elektriauto ju ei tossa.
Tarbesõidukitest esimesena saab elektriajami Ford Transit, tootja populaarseim kaubik. Ehkki ametlikult ei avaldata veel sõiduraadiust ega ka müügile jõudmise aega – esitlusel veeretati välja prototüüp ning sellest edasi arendatud 9+1-kohaline väike reisibuss – siis inseride käest õnnestus midagi siiski teada saada.
Ford Transiti elektrikaubikut testitakse parasjagu Inglismaal ning tulemused on paljulubavad. Korraga kuni 180 km sõita võimaldav kaubik ning 150-160 km läbiv 8-kohaline Custom peaksid sobima ettevõtjatele, kes peamiselt tegutsevad linnas.
Bussid oleksid sobilikud transpordivahendid koolidele, hotellidele, seenioride hoolekodudele. Mugav Custom võib täita nii taksobussi, invatakso kui ka luksusliku väikebussi ülesandeid.
Elektriline Transiti kaubik peaks müügile jõudma kas 2020 lõpus või 2021, reisijateveoks sobiv Custom aastal 2022. Laadimisstandard on CCS ja sõiduki võimsus peaks olema 44 kW.