Oht leiti simulaatoritesti käigus ning hetkel pole teada, kas seda on võimalik parandada tarkvarauuenduse abiga või tuleb selleks lausa lennuki riistvara kallale minna. Kuigi FAA ei täpsustanud, milles täpselt lennuki uus probleem seisneb, viitab CNN, et tegemist on protsessoriveaga, mis surub lennuki ninaosa allapoole.

Kuigi varasemalt on FAA esindajad öelnud, et 737 Max tüüpi lennukid võiksid taas õhku tõusta juunikuu lõpus, lükkab uus avastus õhku tõusmise edasi ning kõige kiiremal juhul võiks sertifitseerimiseks vajalik lend toimuda 8. juulil.

Boeingu esindajad kinnitasid, et nende jaoks on kõige olulisem probleemide tuvastamine ja kõrvaldamine. "Meie lennukite turvalisus on kõige tähtsam ning töötame koos USA lennundusametiga, et meie lennukid taas kasutusele võtta," ütles Boeingu esindaja.

Lisaks lennukitel avastatud probleemide lahendamisele tegelevad Boeing ja FAA koostöös Brasiilia, Euroopa ja Kanada lennuametitega ka lennukiga lendavate pilootide täiendkoolituste läbi viimisega. Boeingu sõnul on võimalik täiendkoolitus läbi viia ka iPadi peal, mida mitmed lennundusspetsialistid kritiseerinud on. FAA hindab hetkel, kas aja- ja ressursimahukas simulaatorikoolitus on tarvilik.

Boeingu jaoks on lennukite uuesti õhku saamine hädavajalik, kuna mittelendavate lennukite hooldamine ja ladustamine on tekitamas tõsiseid probleeme. Näiteks USAs asuvas Boeingu tehases pole enam ruumi 737 Max lennukite mahutamiseks ning seetõttu pargitakse neid juba ettevõtte töötajatele mõeldud autoparklasse.

Boeing 737 Max lennukid said lennukeelu selle aasta märtsis pärast Etioopias toimunud lennuõnnetust. Oletatakse, et õnnetuse põhjuseks võis olla lennukil olev stabiliseerimissüsteem MCAS, mis õhku tõusmise hetkel lennuki ninaosa allapoole surus.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena