Angaarid otsas? Boeingu vigased lennukid ootavad autoparklas probleemide lahenemist
Selle aasta kevadel alla kukkunud Ethiopian Airlinesi Boeing 737 Max sensoririkke tõttu on selle mudeli lennukid pea kõikjal maailmas hetkel lennukeelu saanud. See on kaasa toonud olukorra, kus nii Boeing kui ka lennukeid kasutavad lennufirmad peavad maapinnal olevaid lennukeid kusagil ladustama.
Hapu olukord nõuab loomingulist lähenemist - kuna lennukiangaaride ruum on piiratud ning selle rentimine kulukas, on Boeing leidnud ajutise lahenduse ning parkinud lennukid oma tootmis- ja hoolduskeskuste juures olevatesse suurtesse autoparklatesse.
Kummaline olukord on hämmastust tekitanud mitmetes inimestes - sotsiaalmeedia on lennukeid täis autoparklaid kujutavatest postitustelst pungil ning naljahambad on piltide alla isegi kirjutanud, et tegemist on märgilise hetkega lennunduse ajaloos.
Suur osa lennukitest on seejuures kinni Seattle'is asuvas Boeingu tehases, kust need lennukeelu tõttu lahkuda pole saanud. Seal seisab umbes 100 lennukit, kuid kokku on maailmas hetkel hinnanguliselt 500 737 Max mudeli lennukit, mille kõigi eest on vaja pidevalt hoolitseda, et neid lennukorras hoida.
Seejuures on mitmed lennufirmad Boeingule lendamata jäänud tundide eest kahjunõuet koostamas, mis Bloombergi andmetel võib ulatuda kuni 1,4 miljardi USA dollarini.
Samal ajal toodetakse aga sama tüüpi lennukeid veel edasi ning kui probleemid lennundusregulaatoritega ei lahene, jääb varsti ka töötajatele mõeldud autoparklatest lennukite ladustamise tarvis väheks.
Hetkel on valdav osa lennukitest ületanud 60 päeva piiri, mille möödumisel lennukile enne lendamist on vaja teha põhjalik kontroll, mis võib iga lennuki puhul võtta nädalaid. Lennukitootja on juba praegu koostamas plaani, mille alusel lennufirmad endale spetsiaalselt nende kontrollide läbi viimiseks vajalikud mehaanikud organiseerida saaksid.