Kui kulukas on superauto ülalpidamine? Vaatame Bugatti Veyroni näitel
Drivetribe'i lehel avaldatud raport näitab, kui palju läheks maksma 2014. aasta Bugatti Veyroni hooldamine ning annab muuhulgas ülevaade nii osade maksumustest kui ka töökuludest. Tööjõukulud on välja toodud Prantsusmaa näitel.
Paljuski moodustavadki suure osa hoolduskuludest just töökulud - näiteks saaks Bugatti omanik terve uue kütusesüsteemi 17 904 euro eest, kuid selle paigaldamine läheks maksma isegi rohkem kui süsteem ise - 20 000 eurot. Kokku läheks siis kütusesüsteemi vahetus maksma 37 904 eurot. Tõsi, tegemist on ka kõige kallima tööga antud nimekirjas.
Väljalaskekollektor maksab näiteks kõigest 1819 eurot, selle vahetus aga maksab üle kümne korra rohkem - 19 200 eurot. Vahetuse kogusumma oleks seega 21 019 eurot. Selle raha eest saaks aga välja vahetada ainult ühe vigase kollektori, teise kollektori vahetuse eest tuleks käia veel sama summa.
Nukkvõlli asendi andur maksab vähem kui suurem osa poeskäikudest - 7,92 eurot. Selle vahetus aga keskmise eestlase pea poole aasta kuupalga - 5200 eurot.
Ainus nimekirjas olev töö, mille töömehed oleks nõus alla tuhande euro eest ära tegema, on jõuülekande kontrollmooduli vahetus, mille töömaksumus oleks vaid 600 eurot. Koos mooduli enda hinnaga tuleks aga leida 1089 eurot.
Oleme varem kirjutanud, et Bugatti Veyroni õlivahetus läheks näiteks maksma 21 000 dollarit, mis on laias laastus 18 500 eurot. Põhjus on lihtne - autol on lausa 16 erinevat õli väljalaskeava ning nendele ligi pääsemiseks on vaja auto pooleldi koost lahti võtta, mis omakorda võtab terve hulga aega. Nagu tööhindadest näha, on Bugatti mehaanikute töötunnid üpris kulukad.
Arvestades, et isegi kasutatud Bugatti Veyroni hinnad algavad umbes miljoni euro juurest võid aga tõenäoliselt endale sellise superauto omanik olles kõiki neid töid vabalt lubada.