24. oktoobril kaotas Tesla Model Y suurel kiirusel liikudes kontrolli. Sõiduk põrkas vastu kaitsepiire ja põrkas seejärel vastu betoonposti, mis põles kokkupõrkel põlema. Kokkupõrge toimus kohalikul sõiduteel, nagu Toronto politsei töötav inspektor Phillip Sinclair pressikonverentsil kinnitas.

Kolm meest vanuses 26, 29 ja 32 aastat ning 30-aastane naine tunnistati sündmuskohal surnuks. Üks 25-aastane naine jäi kohutavast õnnetusest ellu ja toimetati haiglasse mitteeluohtlike vigastustega.

Ainus ellujäänu võlgneb oma elu 73-aastase Canada Posti töötaja Rick Harperi kiirele tegutsemisele, kes sattus sõiduki lähedusse. Harper märkas koos teiste kõrvalseisjatega, et reisijad olid Tesla sees lõksus, suutmata avada elektroonilisi uksi.

„Uksi ei saanud avada. Ma eeldan, et noor naine püüdis ust seestpoolt avada, sest ta tahtis üsna meeleheitlikult välja pääseda,“ rääkis Harper Toronto Starile. Harper haaras oma veoautost kangi ja ulatas selle teisele kõrvalseisjale, kes suutis tagumise akna sisse murda ja noore naise ohutusse kohta tõmmata.

Tesla Model Y elektroonilised uksed on pärast õnnetust kriitika alla sattunud. Ametivõimud uurivad, kas nende uste rike aitas surmajuhtumile kaasa. Harper mainis, et paksu suitsu tõttu oli raske teisi autos lõksu jäänud sõitjaid näha, mis raskendas päästetööd veelgi.

Tesla on varemgi oma uste konstruktsiooni tõttu kriitika alla sattunud. Need hädaolukorra meetmed nõuavad auto põhjalikku tundmist, mis paanikasituatsioonis ei pruugi olla teostatav.

Toronto politsei ja tuletõrjeasutused uurivad õnnetust põhjalikult. Tuletõrjeülema asetäitja Jim Jessop teatas, et nad uurivad võimalust, et tulekahju intensiivsus oli seotud auto akuelementidega.

Õnnetus on toonud esile ka mure elektriautode ohutuse pärast kiirete kokkupõrgete puhul. Hoolimata sellest, et enamikus Tesla mudelites on olemas käsitsi vabastamismehhanismid, on nende funktsioonide lihtsus ja kasutatavus endiselt vaieldav.

Inspektor Sinclair rõhutas pressiteates, et õnnetusse ei olnud kaasatud teisi sõidukeid ning uurimine jätkub.

Tesla ei vastanud kohe kommentaaride saamiseks esitatud päringutele, kuid tõenäoliselt seisab ettevõte silmitsi suurema kontrolliga oma sõidukite elektroonikasüsteemide ohutuse ja konstruktsiooni üle. Juhtum on terav meeldetuletus kõrgetasemelise autotehnoloogiaga seotud võimalikest ohtudest ja kättesaadavate hädaolukorra funktsioonide tähtsusest.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena