Teadlased on avastanud uue dinosauruse liigi, mis on saanud hüüdnimeks „põrgutibud“. Teadusajakirjas PLOS One avaldatud artikli kohaselt pakub avastus olulisi tõendeid, mis toetavad hüpoteesi, et dinosaurused olid liigina Maa peal oma õitsengu tipul, kui asteroid nad minema pühkis.

Avastus tehti fossiilide põhjal, mida varem peeti juba teadaoleva liigi noorloomadeks. Uus liik sai nimeks Eoneophron infernalis. Teadlased väidavad, et avastus mõjutab oluliselt meie arusaama perioodist, mida peetakse dinosauruste järkjärgulise allakäigu ajastuks. Kõnealused fossiilid meenutasid dinosaurus Anzu wyliei tagajäsemeid, mis oma välimuse tõttu sai hüüdnime „põrgutibu“. Üksikasjalik uuring näitas aga, et nad kuuluvad sarnasesse, kuid siiski seni tundmatusse liiki.

Teadlased on vaielnud selle üle, kas dinosaurused olid languses või õitsesid enne, kui asteroid 65 miljonit aastat tagasi Maale kukkus. Hell Creeki kihistu piirkonnas (USA loodeosas) elanud uue lihasööja dinosauruse liigi avastamine viitab sellele, et siinne dinosauruste populatsioon ei olnud sel ajal vähenemas. See viitab ka sellele, et teadlased avastavad tõenäoliselt veel palju senitundmatuid dinosauruse liike, mis sel ajastul elasid.