USA lennundusameti FAA läbi viidud simulatsioonid leidsid, et teatud juhtudel võib lennuki nina arvuti protsessorist tulenevate valeandmete mõjul hakata tõmbama allapoole ning piloodid poleks enamasti võimelised sellist häiret korrigeerima.

Uue tarkvara abiga kasutatakse lennuki jälgimiseks kaht pardal olevat arvutit korraga ning juhul kui arvutid on tehniliste näitajate - kõrguse, kiiruse, tiibade nurga - suhtes eri arvamusel, antakse pilootidele vastav hoiatus, mis võimaldab neil reageerida. Siiani kasutati vaid üht arvutit, kuna Boeing oli võimudele tõestanud, et süsteem on ka nii usaldusväärne.

Boeing 747 Max lennukite puhul oli probleemiks MCAS tarkvara, mis paigaldati lennukitele ilma piloote sellest teavitamata. Tarkvara eesmärgiks oli vältida varisemist, ehk hoida õhkutõusul lennuki nina allpool, et see oleks võimeline edukalt õhku tõusma. Kuna see lähtus oma otsustes vaid ühest sensorist, esines süsteemil aga tõrkeid, millest mitu lõppesid ohvriterohkete õnnetustega.

Uue süsteemi kohaselt oleks selliseid sensoreid aga kaks ning nendest tulenevaid andmeid analüüsiks kaks arvutit. Samuti on AP allikate sõnul Boeing kärpimas MCAS-i võimet lennuki nina allapoole suruda.

Boeingu esindaja Charles Bickers ütles, et ettevõte teeb USA lennundusametiga täiel määral koostööd, et juunis ilmnenud probleeme lahendada. Tema sõnul loodab ettevõte lennundusregulaatoritele uut süsteemi tutvustada juba septembris ning ettevõte loodab, et lennukid saavad uuesti taevalaotustesse juba oktoobrikuuks.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena