Eriti Prantsusmaa tahab keskkonnasäästlikkust ka rongides rakendusele võtta, samal ajal ka rohkem reisijaid oma 30 000-kilomeetrisele raudteedevõrgule sõitma meelitada. Sealne rongitootja Alstom esitles hiljuti InnoTrans-raudteemessil oma uut, vesinikkütusel sõitvat reisirongi, mis läheb liinile reisijaid vedama küll järgmisel aastal hoopis Saksamaal.

Coradia iLint on varustatud kütuseelemendiga, mis muundab suure vesinikumahuti sees olevat keemilist energiat elektriks. Tippkiiruseks sellise mootoriga rongidel on 140 km/h, rongi põhja all olevad liitiumakud aga talletavad kogu üleliigse elektrienergia järgnevaks kasutuseks.

Vesinik ise, mida rongi paaki lastakse, on kogutud heitvete puhastamisel, seega ohtu keskkonnale vesinik eraldi ei kujuta, pigem aitab hoopis keskkonda veelgi puhtamaks saada. Vesinik on küll süttimisohtlik nagu bensiin või diiselgi, aga lendub kergesti, ehk isegi kütusepaaki tekkiv auk ilmselt tähendaks vaid vesiniku lendumist atmosfääri, mitte plahvatust.

Esialgu hakkab rong küll sõitma vaid vähem kui sajakilomeetrisel Buxtehude-Cuxhaveni liinil Põhja-Saksamaal 2017. a detsembris, kolm Saksamaa linna on veel huvi ilmutanud. Rong ise pannakse kokku Salzgitteris, Saksamaal.

Alstom Coradia LINT on linnalähirongide perekond, mida toodab Prantsuse rongitootja Alstom, Itaalias sõidavad Coradia Minuetto ja Prantsusmaa-Luksemburgi vahet SNCF Class X 73500 rongid, siiski veel klassikalisi energiaallikaid kasutades. Prantsusmaa raudteel veel niipea vesinikrongid sõitma ei hakka.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena