Kütusekulu ja saaste: Volkswageni autod pole ainsad patused

Ehk valitsesid Saksa autoajakirja "auto motor und sport" (ams) toimetuses rahvusliku ühtsuse meeleolu ja soov näidata, et Volkswageni-Audi grupp (VAG) pole ainuke, kes oma sõidukite kütusekulu ja saastet tegelikust väiksemana näitab.
• ams avaldas oma mõõtmistulemused
• Lubatust rohkem saastasid kõik
• NEDC-metoodika eelistab väikesi mootoreid
Kuid tõenäolisem on arvata, et Saksa autoajakirjanikud tahtsid veel kord meie tähelepanu juhtida kütusekulu/saaste ümber käivale üleeuroopalisele vassimisele.
Niisiis võttis ajakirja toimetus appi briti firma Emissions Analytics (EMA) ning mõõtis kõigepealt 9 auto lämmastikuoksiidide (NOx) päästu.
Sõideti ams nn. ökosõidumarsruudil, mis sisaldab linnasõitu (kuni 50 km/h) ning kaht maanteesõidulõiku (esimeses kuni 80, teises kuni 100 km/h) nende vahele jääva kiirteelõiguga (kuni 130 km/h).
Vaatluse all olid heitgaasinormi Euro 6 täitvad diiselautod, kuid võrdlemiseks kaasati ka väike ottomootor suures Ford Mondeos, ja normile Euro 5 vastav "paha" EA-189-mootor Audis.
Tulemused esitame tabelina (loe siit)