• ams avaldas oma mõõtmistulemused
• Lubatust rohkem saastasid kõik
• NEDC-metoodika eelistab väikesi mootoreid

Kuid tõenäolisem on arvata, et Saksa autoajakirjanikud tahtsid veel kord meie tähelepanu juhtida kütusekulu/saaste ümber käivale üleeuroopalisele vassimisele.

Niisiis võttis ajakirja toimetus appi briti firma Emissions Analytics (EMA) ning mõõtis kõigepealt 9 auto lämmastikuoksiidide (NOx) päästu.

Sõideti ams nn. ökosõidumarsruudil, mis sisaldab linnasõitu (kuni 50 km/h) ning kaht maanteesõidulõiku (esimeses kuni 80, teises kuni 100 km/h) nende vahele jääva kiirteelõiguga (kuni 130 km/h).

Vaatluse all olid heitgaasinormi Euro 6 täitvad diiselautod, kuid võrdlemiseks kaasati ka väike ottomootor suures Ford Mondeos, ja normile Euro 5 vastav "paha" EA-189-mootor Audis.

Tulemused esitame tabelina (loe siit)