Kevadisel hooldusel on rehvide, pidurite ja värske kütuse kõrval oluline roll ka õli- ja õlifiltrivahetusel ning keti määrimisel.

Reeglina vahetatakse kevadel enne mootorrattahooaega õli ja õlifiltrit. Vähemalt kord kahe hooaja jooksul oleks hea vahetada ka jahutus- ja pidurivedelikku. Unustada ei tohi ka keti määrimist.

Neil, kellel jäi sügisel enne mootorratta talvekorterisse panekut selle õli vahetamata, tuleb see töö nüüd kevadel ilmtingimata ette võtta. Soovitatavalt koos õlifiltri vahetusega.

Nii nagu paljude teistegi teadmisi nõudvate valdkondadega, loevad ka mootorratturile lisaks enda kogemusele müüja soovitused. Seetõttu peab veenduma, et need oleksid pädevad.

Ostmisel peab tähelepanelikult jälgima, kuidas tootja oma mootoriõlide omadusi kirjeldab. Näitajad ja argumendid, millega neid reklaamitakse, on sageli küll ahvatlevad, kuid paraku tihti ka segadusse ajavad.

Kui pakendil on kirjas täissünteetiline, siis peab selle sisu tõepoolest olema täissünteetiline. Õlid, mis pole tegelikult täissünteetilised, eksitavad ostjat selliste nimetuste ja siltidega nagu „Synth“, „Synthetik“ või „Synthoil“.

Mõistet "poolsünteetiline" kiputakse tänapäeval samuti kurjasti ära kasutama, kuna mõned tootjad nimetavad ka mineraalõlipõhiseid mootoriõlisid poolsünteetilisteks ainuüksi seetõttu, et neis sisalduvad manused on sünteetilised. Spetsifikatsioonide puhul loevad faktid. Õli peab täitma pakendil loetletud spetsifikatsioone.

Üks selliseid spetsifikatsioone ja kvaliteedimärke on JASO MA-2, mis kirjeldab hetkel kõige kõrgemaid nõudeid mootorrataste mootoriõlidele kasutamiseks peamiselt märgsiduriga mootorratastes.

Neljataktiliste mootorite õlid, mis peale JASO MA-2 täidavad ka Ameerika kvaliteediklassi API SM nõudeid, on praegu vaieldamatult tipptase.

JASO MA litsents näitab, et seda mootoriõli võib kasutada märgsiduriga tsiklites. Kui kasutada ilma JASO MA märgiseta tavalisi 4T mootoriõlisid, seatakse ohtu märgsidur, sest sidurikettad kuluvad kiiresti ja sidur hakkab libisema.

Nagu eelpool mainitud, on JASO MA-2 veelgi efektiivsem siduri töö jaoks kui näiteks JASO MA.

Ärge unustage ka keti määrimist

Kettide määrimiseks soovitan kasutada spetsiaalset ketiõli. Spetsiaalne ketiõli on hea roomavusega. Seega jõuab õli hästi ketilülide vahele ja tänu heale nakkuvusele ei tilgu tsentrifugaaljõu mõjul.

Eriti kiirete pööretega kettide puhul kasutatakse ka spetsiaalset ketivaha.

Vähemalt kord kahe hooaja jooksul oleks hea vahetada jahutus- ja pidurivedelikku. Kui sõidustiil on sportlik või retk viib mägedesse, siis võiks kasutada ka kõrgema keemispunktiga pidurivedelikku.

Samuti tuleks mootoriõlide viskoossust valida vastavalt sõidustiilile ja klimaatilistele tingimustele. Mida rohkem kuuma mootor saab, seda viskoossem peaks õli olema.

Tähtis on see, et kõik mootoriosad oleksid kaitstud, kuid samas avalduks mootori võimsus maksimaalselt ning kütusekulu ei suureneks.

Kui valiku tegemine endale liiga keeruliseks osutub, aitavad eksperdid kaupluses või maaletooja juures.