Selline trend selgus Ühendkuningriigi ühiskondliku organisatsiooni IAM (Institute of Advanced Motorists, Kogenud amatöörautojuhtide instituut) läbiviidud küsitlusest.

Autos kasutatavale mootoriõlile ei pööra üldse tähelepanu 96% vastanutest. 65% väitis, et isegi kui peavad mootoriõli tähtsaks, ei tea nad, millise viskoossusklassi õli kasutamist nõuab nende auto tootja.

Viimasest veelgi suurem protsent küsitletutest (69%) ei pööra sellele tähelepanu, millist tüüpi mootoriõli soovitab tootja kasutada – kas täissünteetilist, poolsünteetilist või mineraalset.

"Õige mootoriõli valik on tänapäeval äärmiselt tähtis, kuna erinevaid nõudeid on väga palju. Autotootjate nõuded erinevad üksteisest palju ja peab kindlalt jälgima, et mootorisse satub just sellele ettenähtud kvaliteediga määrdeaine," kommenteerib ADDINOL Lube Oil OÜ juhatuse liige Meelis Orgla.

Vastavalt küsitlusele kontrollib vaid üks viiest autojuhist (19,4%) mootoriõli taset alles pärast hoiatustule süttimist armatuurlaual.

Paraku võib selleks hetkeks olla mootoriõli surve süsteemis langenud, mis viitab õli ebapiisavale kogusele paagis või õlipumba suutmatusele tagada tähtsamate masinaosade piisav määrimine.

Kui lõpuks jõutakse õlitaseme kontrollimiseni, siis pea 52% vastanutest ütles, et nad usaldavad selle töö teistele. Umbes 60% küsitletutest väitis, et vahetab õli mitte rohkem kui kord aastas ja 8,6% tunnistas, et ei ole seda teinud üle kahe aasta.

Seda võib seletada tõigaga, et üle 45% vastanutest ei tea, kui pikk on nende sõiduki tootja poolt ettekirjutatud õlivahetusvälp.

Orgla sõnul on õli mootori osa, millele langeb väga suur koormus. “Kui õlitase langeb, peab järelejäänud õli töötama mootoris veelgi suurema koormuse all; õli saastub ja selle tööiga lüheneb. Selle tulemuseks on negatiivne mõju mootori vastupidavusele."

Kui mootoris on õlitase optimaalsest madalam, võib see põhjustada suuri kulusid, mis seostuvad masinaosade kulumise, suure kütusekulu, mootori ülekuumenemise ja isegi mootori "kokkujooksmisega".