PROOVISÕIT: Opel - hüvasti Isuzu diisel, tere tulemast uus 1,6 CDTI!
• GM-i uus 1,6-liitrine diiselmootor
• Oma klassi suurima võimsusega
• Senisest 1,3-liitrisest vaid 186 eurot kallim
Im Memoriam: Oma veerandsajanda juubeli lävel olev jõuallikas sündis 1990-aastal Jaapanis ning jõudis Ecotec liignimega 1995. aastal ka Opeli kapoti alla. Eestlased teadvusesid teda aga peaasjalikult läbi teise põlvkonna Astra. Ametliku nimega Astra F, mille universaalversioon sai Eestis uue sajandi alguses üheks populaarseimaks autoks ettevõtjate seas.
Enamik ettevõtjaid eelistas valida Astra kapoti alla just tollesama 1,7-liitrise diisli. Ja oli ka põhjust, sest mootor oli töökindel, säästlik ning suuteline muretult liigutama ka täislastis autot. Jutud Jaapani päritolu „väärt jõuallikast“ olid kiired levima ning ka tavaostjad hakkasid seda Opeli-poes üha aktiivsemalt küsima.
Loomulikult uuendas GM seda pidevalt ja nii leiab selle veel tänagi Opeli mudelivalikust. Kuid mitte enam kauaks, sest uue 1,6-liitrise võimsam versioon vahetab järk-järgult tollesama 1,7-liitrise välja. Lisaks kaob ka senisel 1,3-liitrisel mõte – selle vahetab välja uue 1,6-liitrise lahjem variant.
Oma klassi võimsaim
Zafira Tourer sai uue diisli juba möödunud aastal, nüüd laienes see ka Merivale ja Astrale. Ja kuna seda mootorit toodetakse Ungaris ning ka GM Ida-Euroopa peakontor asub Budapestis, oli igati loogiline, et uue mootori laienemisesitlus toimus meie kandi ajakirjanikele just seal.