Esmalt selgus, et 2021. aasta populaarseimate automarkide esikolmiku vallutasid Toyota (3850 müüdud sõiduautot), Škoda (3155) ja Volkswagen (1959).
Mudelitest meeldis tarbijatele enim Toyota RAV4 (1440), järgnesid Škoda Octavia (1110) ja Toyota Corolla (922). TOP10 kujunes järgmiseks:
Aasta kokkuvõttes oli kõige populaarseimaks segmendiks keskmised maasturid, milliste osakaal oli 28,3%. Klientide huviorbiidis olid ka väiksema keskklassi autod (20,5%) ja väiksemad maasturid (19,4%).
Alternatiivseid jõuallikaid kasutavate autode osakaal moodustas kogumüügist 31,7% ja neist enim läksid kaubaks hübriidautod, milliseid anti klientidele üle 6580. Elektriautosid müüdi aasta jooksul 487 ja CNG gaasiautosid 466.
Aasta kokkuvõttes müüdi uusi sõiduautosid ligi viiendiku võrra rohkem kui 2020. aastal. Kogu 2021. aasta jooksul müüdi Eestis 22 336 uut sõiduautot, mis ületab 2020. aasta näitaja 19,1%.
, AMTELi tegevjuht:
„Eesti autoturul oli suhteliselt hea aasta, hoolimata kahest meid oluliselt mõjutavast taustsüsteemist - roheline pööre ja Covid koos oma kaasmõjudega. 2020.a. lõpus prognoosisime uute sõiduautode müügi kasvu kuni 15%, tegelikkuses tuli veidi rohkem. Prognoosis arvestasime, et sügisene kukkumine autode erinevate koostisosade tarneprobleemide tõttu tuleb suurem. Siinkohal saame tõdeda meie maaletoojate head tööd, kes defitsiidi tingimustes suutsid autosid kätte saada ja müüki kasvatada, vastupidiselt EU üldisele trendile. Ka tarbesõidukite poolel oli aasta oodatust parem, kaubandus- ja ehitussektor olid siinkohal vedavaks jõuks. Elektriautode osas ennustasime ja lootsime 500 joonest üle tulla, kuid veidi jäime alla," kommenteeris AMTELI tegevjuht Arno Sillat.
Arno Sillat märkis, et rohepöörde taustsüsteem paraku läheb aasta-aastalt keerulisemaks, eriti viimaste uudiste valguses, mis lubavad fossiilse maagaasi roheliseks kütuseks hinnata.
„Esialgu elektritootmises, aga siit on lühike samm ka autode suunal. Tänases elektritootmise defitsiidis ja hinnatasemete juures on see uudis pigem autokasutajaid rahustav," sõnas ta.