Douglas DC3e ja selle variante sai ehitatud nii palju, et need peavad tsiviillennunduses vastu juba pea sajandi. Neid toodeti ka Nõukogude Liidus Lisunov Li-2 nime all. Pole üllatav, et nii suure hulga varuosade ja eratootjate tehnilise toega kasutatakse neid endiselt sõjalennukitena. Nende lennukite suurim sõjaline kasutaja on Lõuna-Aafrika Vabariik. Lõunaaafriklaste 35. eskadrill asutati 1945. aastal ja Külma sõja päevil oli see allveetõrje-eskadrill, mis kasutas brittide Avro Shackletoni neljamootorilisi lennukeid, mis põhinesid Avro Lincolni raskepommitajatel.

Nende Shackletonidega lendasid lõunaaafriklased kuni 1984. aasta novembrini, nii kaua, kuni neid oli võimalik rivis hoida. Siis hakkasid jamad, sest osad said otsa ning asendust polnud võimalik rahvusvaheliste sanktsioonide tõttu saada ning Lõuna-Aafrika Vabariik jäi ilma allveelaevatõrjelennukiteta. Vähem kui aasta hiljem leidsid nad, kuidas seda tühimikku täita. Neil oli endiselt tohutu DC3 ning C-47 lennukipark!

Kandevõime polnud neil muidugi Shackletoni oma, aga midagi polnud teha. Esiteks ehitati ümber neli vana Dakota lennukit, mis olid õppenavigatsioonilennukid. 1994. aastal asendati need „uute” moderniseeritud Turbo-Dakotadega, mille tarnis Ameerika ettevõte Basler. Neid eristab tavalistest Dakotadest moodne elektroonika, turbopropellermootorid ja veidi pikendatud kere. Võimsamad ja ökonoomsemad mootorid võimaldasid selle 50-aastase lennukiga kiirendada 250-lt 330 km/h-le, suurendades lennukaugust 2,5-lt 4 tuhandele km-le. Lennu kestus on kuni 13 tundi.

Praegu on neid 35. eskadrillis 9. Neid kasutatakse allveetõrjelennukitena, elektrooniliste sõjalennukitena ja nende otsesel ajaloolisel otstarbel - transpordiks. Lõuna-Aafrika õhujõududes on kokku 11 Turbo-Dakotat.

Dakotade arvult Lõuna-Aafrika järel teisel kohal on Tai kuninglikud õhujõud - neil on rivis 7 transpordilennukit Basler BT-67, mis kujutavad endast samuti turbopropellermootoritega varustatud DC3. Mõned on uuendatud tankeriteks, mille kandevõime on 3000 liitrit vett. Neid kasutatakse kuiva ilmaga tolmu alla löömiseks ning nähtavuse parandamiseks lennubaaside ja lennujaamade ümbruses.

Nende lennukite kolmas suurem kasutaja on Colombia. 13. taktikaline eskadrill koosneb kuuest Basler AC-47T Fantasmast. Need on ründelennukid. Modifikatsioon AC-47 loodi USA-s Vietnami sõja ajal. Tegelikult on see jalaväe lühimaatoetuse lendava patarei kontseptsiooni eelkäija - lennukisse pandi Gatling-süsteemi kuulipildujad, et Viet Congile pliivihma krae vahele kallata.

Guatemala, Mali ja Mauritaania õhujõud lendavad samuti ühe BT-67 lennukiga, neid kasutatakse transpordiks. Väidetavalt on Põhja-Korea õhujõududes veel mitu Li-2, kuid see teave on kinnitamata.

Lähitulevikus nende lennukite arv vaestes riikides kasutuses ainult kasvab. Basler jätkab Dakota kerede kokkuostu ja nende uuendamist. Nii et peaaegu 85 aastat vanad duralumiiniumist tükid naasevad tänapäeval jälle rivvi.