Facebook vastas vihasele Eesti ettevõtjale: me ei vihka sind, kuid sinu eest oli vaja kasutajaid kaitsta
(125)„Tunnen ennast abituna ja vihasena. Tunnen, et minu vastu on tehtud ülekohut ja mul pole mingit võimalust tõele jälile saada," kirjutas möödunud nädalal Fortes veebiturundusettevõtte 7blaze juht Jaan Kruusma.
Kruusma oli pöördunud ka Facebooki Eestis esindava ettevõtte Httpool Baltics poole, kuid jäi enda sõnul ka seal abita. „Olin nendega küll lepingu sõlminud, kuid selle lepinguga saaksin abi ainult reklaamikonto murede puhul," kirjutas Kruusma.
Täna Httpool Balticsi juht Kerttu Talvik ettevõtja probleemile vastab, toob välja põhilised reklaamikonto sulgemise põhjused ning viitab, et kõnealusel juhtumil oli vaja kasutajaid kaitsta sobimatute reklaamide või maandumislehtede eest.
Kerttu Talviku sõnul oleks juhtumit pettunud Eesti ettevõtjaga saanud edukalt vältida, sest Facebooki reklaamireeglid kehtivad eranditult kõikidele platvormil reklaamijatele ning nende täitmisse tuleb „suhtuda täie tõsidusega, eriti kui arvel on ettevõtte sissetulek ja maine".
„Peab mõistma, miks Facebook mõne jaoks võib-olla liiga kergekäeliselt reklaamikontosid sulgeb. Sellel on tegelikult väga lihtne põhjus – et kaitsta oma kasutajaid. Facebooki eesmärk on pakkuda kvaliteetset kasutajakogemust ning paratamatult käib sinna alla ka reeglipäraste ning relevantsete reklaamide kuvamine. See, mis võib tunduda ülekohtune, on tegelikult tehtud meie kõigi kaitsmiseks, sealhulgas reklaamijate endi, kes mängivad samade reeglite alusel," selgitas Talvik.
Talviku sõnul võib reklaami blokeeringu saada erinevatel põhjustel, mis on kõik üht või teist pidi seotud reklaamireeglite või kogukonna standardite eiramisega. Sinna alla kuuluvad näiteks keelatud või häiriva sisuga reklaam ning maandumisleht, halva kvaliteediga fotod ning grammatiliselt ebakorrektne tekst.
Ta lisas, et siiski ei blokeeri Facebook kellegi reklaamikontot esimese eksimuse peale ning oluline on süsteemi silmis püüda oma viga parandada.
„Iga tehtud eksimus jätab reklaamijale märgi külge ning ühel hetkel kulmineerub see konto blokeerimisega. Kui aga kasutaja ajaloost on näha vigade parandust, on ka konto taastamine tõenäolisem," sõnas Talvik.
Httpool Eesti juht nendib, et kuna reklaamiturg on pidevas muutumises, täiendab ka Facebook aeg-ajalt oma platvormi reegleid ning jälgib nende täitmist.
„Meie ülesanne Facebooki esindajatena on oma lepinguliste partnerite nõustamine ning võimalikest reklaamireeglite muudatustest informeerimine. Eelkõige aga õpetame oma kliente, kuidas probleeme vältida. Näiteks varem väga populaarne loosimängude tegemine ehk laigi-täägi-jaga praktika ei ole enam Facebooki silmis hea tava, sest kutsub esile fake engagement'i. Oma klientidele me selliseid turundustrikke kindlasti ei soovita," selgitas Talvik.
Facebooki esindaja sõnas lõpetuseks, et alati tasuks kriitiliselt suhtuda enda konto sidumisse millegagi, mida kontrollida ei ole võimalik, olgu selleks reklaamitava toote veidi kahtlane maandumisleht või reklaamikonto, mida haldab korraga mitu inimest.
KOMMENTAAR
Jaan Kruusma, ettevõtja
Ma mõistan, et antud lugu Httpool poolt on avaldatud kaitsena nende töö ja tegemiste vastu, olles Facebooki esindajad Eestis. Minu sõnum ei olnud rünnak, vaid teavitus inimestele, kes kasutavad sotsiaalmeediat oma era- või ärielu korraldamiseks, et see on ajutine lahendus.
Teie konto ei ole teie oma ja Facebookil on õigus teha sellega, mida nad soovivad. Lisaks see on haavatav ka välistele rünnakutele. Nõustun ka ideega, et Facebookil on vaja rakendada karmimaid meetmeid, et hoida oma keskkonda puhtana. Libakontosid on terve platvorm täis, inimeste kontosid kaaperdatakse ja nende nimel tehakse igasuguseid põnevaid postitusi.
Ma saan aru. Mul on lihtsalt mure, et otsustajaks on robotlik koodijupp, kes halastamatult ka süütute inimeste postitusi sulgeb ja võimalust inimesega suhelda on olematu.