Järgnevalt väike kokkuvõte nende uusimate tegevusandmete põhjal, mis käivad tänavuse aasta esimese veerandi kohta.

Alphabet

Google'i katusfirma käive oli ca 45,7 miljardit eurot, mis on mullu sama ajavahemikuga võrreldes 34% edukam. Puhastulu oli 14,8 miljardit eurot (mullu samal ajal umbes 5,6 miljardit eurot).

Tublisti kasvas nüüd YouTube'i reklaamikäive, umbes viiele miljardile eurole (mullu samal ajal 3,31 miljardit eurot).

Amazon

kuulutas, et teenis 31. märtsil lõppenud majandusaastal rohkem kasumit kui eelneva kolme aasta jooksul kokku. Täpsemalt 26,9 miljardit dollarit eelneva 24,7 miljardi vastu. (USA dollari väärtus on kolme aasta jooksul ju pidevalt muutunud, seega jätan siin erandkorras eurodesse arvestamata.)

Rääkides ainult tänavuse aasta esimesest veerandist, kasvas netomüük 44% ning jõudis 89,79 miljardi euroni.

Amazoni jaoks on 78. kord järjest (!), kui aastane netomüük ületab eelnevat protsentuaalselt nii, et edasimineku saab kirjutada kahekohalise arvuga. Ja ühtlasi nautis firma vägevaimat kasvutempot peale aastat 2011.

Amazoni töötajad (eelkõige need, kes teevad füüsilist tööd, mitte ei istu kontoris) on vahepeal üsna tublisti töötingimuste üle nurisenud ja sellega avalikkuse tähelepanu pälvinud. Amazoni logistika-ala töötajad saidki tänu sellele kolm dollarit oma tunnitasule lisaks.

AMD

Aasta esimene veerand on kiibitootjatele müügiedu mõttes tavaliselt aasta nõrgim. AMD unustas paraku traditsioone hoida ja kogus 2,85 miljardi eurose käibe, mis ületab mulluse sama perioodi tulemust 93% võrra.

Apple

Kõrge lend jätkub. Õunamaja tegi 74,15 miljardi eurose käibe, millest 39,7 miljardit tuli iPhone'ide müügist. See tähendab, et mulluse aasta esimese veerandiga võrreldes läks kaubaks 66% rohkem iPhone'e. Mac-arvutite kvartaalne müügikäive tegi aga ajaloo parima tulemuse, jõudes 7,53 miljardi euroni. Happy times!

Facebook

kogus 21,5 miljardi euro jagu käivet, mis on mulluse sama ajavahemikuga võrdluses 48% edukam. Igapäevaste FB-kasutajate arv kasvas 1,88 miljardini, kuigi mitte USA arvelt, mis on ettevõtte jaoks tulusaim reklaamiturg. Marketplace'i kasutajaskond ületas aga samuti miljardi piiri.

Microsoft

Käive oli 34,5 miljardit eurot ehk 19% rohkem kui mullu samal ajal. Kasum kerkis suisa 44% võrra, 12,82 miljardi euroni.

Netflix

Kasutajaskonna kasv on aeglustunud, kolme kuuga lisandus vaid 3,98 miljonit kasutajat. Mullu samal ajal (pandeemia alguses) lisandus 16 miljonit. Kokku on kasutajaid igatahes nüüd 208 miljonit.

Samas on striiminguhiid muutunud palju kasumlikumaks. Tänavuse aasta esimese veerandi netotuluks kujunes 1,41 miljardit eurot. Võrdluseks: terve 2019. aasta tulu oli praeguses vääringus ca 1,6 miljardit eurot.

Samsung

Aasta esimese veerandi puhastulu oli ca 5,27 miljardit eurot, aga firma kardab, et ülejäänud aasta tuleb tagasihoidlikum suure kiibipuuduse tõttu. See on murekoht muidugi kogu moodsa tehnoloogia sektorile, aga Samsungile eriti, mis DRAM-mälukiipide müügiga väga hästi teenib.

Spotify

Ka Spotify kasutajaskonna kasv on pandeemia algusajaga võrreldes tagasihoidlik, aga muidu on lahe. Kasutajaid lisandus 11 miljonit, kokku on nüüd 356 miljonit, millest 158 miljonit tasulise kontoga.

Muusikastriiming pole siiski nii kasumlik isegi oma ala suurimatele: Spotify valmistub tänavuse aasta kokkuvõttes 150–250 miljoni euroga miinusesse jääma.