Aastad pole vennad. Mullu esitles Land Rover Genfi autonäitusel enda kõigi aegade kalleimat ning eksklusiivseimat sõidukit – kahe uksega ideeautot Range Rover SV Coupé, mille alghinnaks prognoositi ligi 300 000 eurot. 12 kuud hiljem on need plaanid kalevi alla lükatud ja messi korraldajatel pole õnnestunud leida pinnale ka uut rentnikku, sest kohale, kus mullu tõmbas pilke Range Rover SV Coupé, on seekord ehitatud kohvik. Eestis on Range Roverist rääkides suurimaks uudiseks teise põlvkonna Evoque, mis jõuab siiakanti aprillis.

Alfa Romeo üllatab linnamaasturiga Tonale, mis on Stelviost väiksem ja kasutab laetavat hübriidajamit. Sarnaselt Stelviole on ka Tonale enesele nime saanud mäekuru järgi, mis asub Stelviost veidi madalamal. Ilmselt saab tegu olema peamiselt esiveoliste autodega, sest uustulnuk ehitatakse Jeep Renegade’i platvormile. Tonale on üks kahest uuest linnamaasturist, millega Fiat Chrysler Automobiles (FCA) on lubanud järgmise kolme aasta jooksul välja tulla ja nende müük peaks siluma lõhe, mis haigutab Giuliaga seotud ootuste ja tegeliku müügi vahel.

Alfa Romeo Tonale

Ideeauto Aston Martin Vanquish Vision on keskmootoriga superauto, mis peaks valmima aastaks 2022 vastukaaluna Ferrari mudelile F8 Tributo. Selle Aston Martini jõuallikaks saab kahe turboga varustatud V6, mille leiab ka hüperauto AM-RB 003 mootoriruumist, kus see on osaks hübriidajamist. Viimane on juba teine sportauto, mida arendatakse koostöös „punase pulliga“. Veel pani Aston Martin Genfis välja elektriajamiga luksusmaasturi prototüübi Lagonda SUV Concept, mis peaks jõudma tootmisse 2022. aastal.

Aston Martin Vanquish Vision

Audi väljapanekus on põhiuudiseks elektriline linnamaastur Q4 E-tron Concept, mille seeriaversioon peaks jõudma müügile eeloleval aastal. 4,6 m pikkune ideeauto on lühem ja laiem kui olemasolev Q5 ning lubaduste kohaselt suudab see ühe laadimisega läbida umbes 450 km (WLTP). Akuploki mahutavus on 82 kWh, tagarattaid käitab veidi enam kui 200 hj arendav elektrimootor, mida täiendab vajadusel esirattaid pööritav väiksem ajam. Süsteemi koguvõimsus on ca 225 kW/306 hj.

Audi Q4 e-tron kontsept

Bentley väljapaneku naelaks on Continental GT Number 9 Edition by Mulliner, millega tähistatakse ettevõtte 100-aastast juubelit. Eriseeria koosneb sajast autost, mis pannakse kokku käsitööna. Musta või rohelisena pakutava kupee radiaatorivõrel olev „üheksa” markeerib sugulust söör Henry „Tim“ Birkini juhitud kuulsa võistlusautoga. Iga auto varustusse kuulub ka puidust detail, mis on valmistatud Birkini sõiduki istme tükkidest, mis vahetati välja renoveerimise käigus. Tehnika poolel muutusi pole – autot jõustab kuueliitrine W12, mis arendab 467 kW/635 hj.

Bentley Continental GT Number 9

Ainueksemplarina valminud Bugatti La Voiture Noire (mille kohta võid rohkem lugeda SIIT) on ilmselgelt näituse kalleim eksponaat, sest väidetavalt oli selle hinnaks maksudeta 11 miljonit eurot, mis aga ei seganud ostjat kuigivõrd, sest tänaseks on auto müüdud. Bugatti ise presenteerib seda kui Jean Bugatti loodud hunnitu Type 57 SC Atlantic järeltulijat, mille hind on eksklusiivse masina vääriline. La Voiture Noire on agressiivsema ilmega kui Veyron või Chiron, olles neist mõlemast ka nägusam. Auto 8,0-liitrine 16-silindriline jõuallikas arendab 1103 kW/1500 hj.

Bugatti La Voiture Noire

Citroëni pisike kahekohaline ideeauto Ami One kaalub vähem kui 450 kg ja selle tippkiirus on 45 km/h. Ami One peegeldab ettevõtte nägemust linnaautost, millega võiksid ringi kulgeda needki, kellel puudub juhiluba või kellel ei ole huvi või võimalust omada isiklikku autot. Elektriajamiga Ami One on välja mõeldud suurlinnade sõidukijagamist silmas pidades. Madalama omahinna saavutamiseks on näiteks auto vasak- ja parempoolne uks ühesugused.

Citroën Ami One

Mis Genfi autonäitus see oleks, kui sellelt puuduks Ferrari uudismudel? Käimasolevat messi võib selles osas küll puhtatõuliseks pidada, sest Ferrari tõi publiku ette mudelit 488 GTB asendava keskmootoriga sportauto, millest saab ilmselt viimane Ferrari, millel pole hübriidajamit. F8 Tributo 3,9-liitrine V8 arendab 530 kW/720 hj @ 7000 p/min, millest piisab, et tühjalt 1330 kg kaaluv superauto saavutaks paigalt 100 km/h 2,9 sekundiga. Auto varustatakse seitsmekäigulise „automaadiga“ ja selle tippkiirus on 340 km/h.

Ferrari F8 Tributo

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena