Tavaliste kontrollerite asemel kasutatakse nutitelefone ning telefoniäppi PlayLink Hidden Agenda.

Kontrolleri kaotamise idee ei ole ju paha, sest see avab meelelahutusakna praktiliselt kõigi jaoks, kel puutetundliku ekraaniga nutitelefon (Android või iOS operatsioonisüsteem) taskus, muutes nii konsooli ja teleri mitme mänguri jaoks meelelahutuse keskpunktiks. Kui palju te ikka teate neid, kel konsooli kõrval kuus kontrollerit ootamas?

Paraku on telefonil juhtseadmena mitu tüütut kõrvalnähtu. Antud mängu jaoks vajalik telefoniaplikatsioon on Androidis 121 MB ja iOS-is 198 MB suur (iga mängur peab selle oma telefoni sikutama), telefonid peavad omakorda olema ühendatud kohalikku wifi võrku, lisaks esitab Hidden Agenda aplikatsioon ise nõuded telefonile ning selles pesitsevale opsüsteemi versioonile.

Enne mängimaasumist on seega võimalikud neist nõuetest tulenevad probleemid ja mängu sisenemine ei pruugi olla vahetu protsess.

ekraanitõmmis

Hidden Agenda mängukestas asub interaktiivne põnevik, detektiivilugu politseinikust ja prokurörist, kes ajavad mõlemad sarimõrvari jälgi.

Kujutage ette sama tootja eeskujulikku õudusseiklust Until Dawn ja lahutage sellest võimalus keskkonnas ringi liikuda, vähendage interaktiivsust oluliselt ning kärpige mängu kestvus umbes pooleteise tunnini.

ekraanitõmmis

Mänguri suhtlus mänguga on napp. Teleriekraani lahtirulluvas “filmis” saab teha valikuid, märuli ajal tuleb sündivat mõjutada kursorit telefoniekraani abil kiiresti näpuga teleriekraanil näidatud kohta suunates ning üksikutes stseenides kästakse ekraanilt kiiresti asitõendeid leida. Paaril korral on võimalik teatud tegelaste pihta tulistada. Või siis tulistamata jätta.

Kõik need tegevused suunavad mängu loo käiku ja muudavad kohati sündmustikku, lõigates välja tegelaskujusid, asendades neid uutega, muutes stseenides nähtavat, kuid põhituum jääb siiski samaks.

Ilmselgelt on siin põhjuseid mitu korda läbida, katsetades meelega erinevate valikutega, luues liine, mis töötavad paremini kui mõned teised, avades järgmiseks mängukorraks teadmisi valikute tagajärgede osas.

Siin peitub Hidden Agenda kui veste nõrkus. Poolteist tundi on karakteriarenduseks vähevõitu. Lisaks on mänguril vabadus teatud stseenid praktiliselt eos katkestada või neid ebarealistlikult siduda, mis lõhub lugu ja tõenäoliselt jätab lõpplahenduse lahtiseks.

ekraanitõmmis

Ühismängu käigus saavad mängurid koos valikuid teha ja võidab alati valik, mis saab enam hääli. See on samas ka ideaalne viis isegi üksikmängu ajal käest minev mäng veelgi enam liimist lahti ajada.

Mängule nime Hidden Agenda andnud mänguviisis on ühel mänguril võimalikust kuuest salaeesmärk, mida ta teiste vastu rakendada püüab. Kuigi ka lugu ennast saab mängida mitmekesi, on see seltskonnamänguviisina tummisem valik.

Tehnilised apsud häirivad. Need hetked, mil mängur peab mobiiliekraanil sõrmega asitõendite jälgi ajama, on ärritavad. Esiteks on ajapiirangud absurdselt napid, kursor liigub kohmakalt, kerge viivitusega ning hangub korraks iga asitõendi leidmisel.

Mis tähendab seda, et sajaprotsendiliseks õnnestumiseks sa pead teadma, kuhu sõrm nihutada või taimer lekib nulli. Kiirusenõue on vähemalt üksiku mängija jaoks ebaloogiline ja arusaamatu. Mitmel mängijal on siin ühe ees eelis.

ekraanitõmmis

Märuli ajal tuleb reageerida korraga vaid ühele punktile (siin pole rikkalikke lahknevusi ning valikuvõimalusi nagu David Cage'i mängudes) ja ebaõnnestumine on pigem mänguri enda teha kui juhuse hooleks jäetud.

Ka Hidden Agenda muud küljed on pigem keskpärased. Selle loos esineb tugevaid üksikuid pinevaid stseene ja jutuajamisi, aga tervikuna sündmustik hästi koos ei püsi. Kannatab ka pinge kasvatamine, sest tihti kuhjuvad tegevusrohked stseenid puhvertsoonita üksteise otsa.

Tegelaskujude näomudelid varieeruvad väga ilusatest tagasihoidlikeni, samuti animatsioonid, mis kohati on usutavad, kohati aga kohmakad ja puised.

Keskkonnad on ühtlaselt ja (süngele põnevikule sobivalt) igavalt hallid, dialoog kohati köitev ja voolav, aga tihti samuti kohmakas. Loo erinevad lõpplahendused pole sugugi kõik hästi kokku sõlmitud ja jätavad tihti loo pigem pooleli kui panevad punkti.

PlayLink ja nutitelefoni kontrollerina iseenesest pole paha idee, aga sellele ehitatud interaktiivne film tõsimängurit hästi ei kõneta. See võib olla tore kõrvalepõige rutiinist mõnel sünnipäeval, aga näiteks Until Dawni nautinud üksik mängur ei pruugi siit piisavalt mängurõõmu leida.

Hidden Agenda
Ilmumisaeg: 22. november 2017
Platvorm: PlayStation 4
Autor: Supermassive Games / tootja: Sony Interactive Entertainment

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena