Valentinipäev Hiina moodi: miljardid voolasid kohaliku Amazoni arvele
Tähtpäevad ja pühad on tänapäeval teadupärast šoppamiseks. Eriti maiad on selle suhtes hiinlased, kes on lääne pühadeostlemise rekordid juba üle löönud.
Möödunud laupäev 11. november oli vallalistepäev, Hiinas (eriti mandri-Hiina noorte hulgas) menukas tähtpäev – nagu sealne valentinipäev, mis kutsub üles vallalisust nautima ja pühitsema.
Šoppamispüha on kujunenud hiljuti sellestki, eriti tänu Hiina e-kaubandusgigandile Alibaba omapoolsetele pingutustele, mis on vägevuselt võrreldav Amazoniga.
Alibaba hakkas vallalistepäeva ostlemisorgiaks kujundama möödunud aastakümnendi lõpus ning tänavune vallalistepäev sünnitas Alibabas uue maailmarekordi selle osas, et kui palju veebi teel oste sooritatakse.
Alibaba toimus 11. novembri jooksul 1,48 miljardit ostu, kogumüügikäibeks kujunes 168 miljardit jüaani (ümmarguselt 21,7 miljardit eurot). See märgib aastataguse vallalistepäevaga võrreldes 40%-list kasvu.
Huvitav on ka tõik, et 90% müügist toimus mobiilseadmete vahendusel, mitte arvutis, mis tunduks mõistliku veebišoppamisevahendina näiteks eestlasele.
Alibaba nägi müügi soodustamiseks ka omalt poolt palju vaeva, muuhulgas korraldas suurte staaridega glamuuriüritusi, mida väisasid teiste hulgas Nicole Kidman, Pharrell Williams ja kohalik filmitäht Zhang Ziyi.
Rekordi sünnile aitasid kaasa ka tõsiasjad, et Hiina keskklass (umbes 300 miljonit inimest) omab kulutamiseks rohkem raha kui varem, ja jüaan on USA dollari suhtes tugevnenud.