Proovisõit: vesiniku-kütuseelemendiga Hyundai, mis maksab üle 200 000 euro
Hyundail kulus 16 aastat rasket tööd kütuseelemendiga sõiduki loomiseks, kuid töödega on tänaseks jõutud nii kaugele, et masstootmise algus järgmisel aastal on paika pandud ning ka hinnasihid seatud. Eile vaid paariks päevaks Eestisse jõudnud esimese nö proovipartii eksemplar ehitati veel eelmise põlvkonna ix35 põhjale, uus aga näeb kindlasti ka pisut värskem välja.
Kütuseelemendi perspektiividest autonduses on ehk pisut vara rääkida. Ise kaldun seda toetama, sest siin puudub vajadus suuremahuliste akude järele – element, mis seni on takistanud elektriautode massidesse jõudmist ning mõjub halvasti ka hübriidsegmendile. Samas tuleb möönda, et kütuseelemendi tehnoloogia on veelgi enam lapsekingades, kui äsjamainitud lahendused ning pole täpselt teada, kui odavaks neid üldse timmida kannatab. Hetkeseisuga vajab ix35 FuelCell saja kilomeetri läbimiseks 0,96 kilogrammi vesinikku. Tolle kerge gaasi hind ulatub keskmiselt 10 euroni kilogrammi kohta, tulevikus soovitakse jõuda 6 – 8 euroni.