WHATCAR? PROOVISÕIT | Jaguar I-Pace: mitu kärbest ühe hoobiga
Kahe elektrimootoriga I-Pace on Jaguari poolt enam kui julge samm, mis võib õnnestumise korral varju jätta kõik ülejäänud „kassid“. Ülekantult on see justkui paarkümmend aastat tagasi Apple poolt turule toodud iMac, mille omapärane ülesehitus ja julge kujundus lõid üldsuse pahviks ning tõestasid, et ka tööriista saab vormistada nii, et see muutub jalapealt kultusesemeks hoolimata mitte just kõige taskusõbralikumast hinnast.
I-Pace katab korraga kaks kõige kiiremini kasvavat turusektorit – linnamaasturid ja elektriautod – ning see on esimene Euroopa autotootja valmistatav luksusauto, mis mõõdab kilomeetreid „patareitoitel“.Jah, ma tean, et Jaguar kuulub India kapitalile, kuid need autod on välja mõeldud ja toodetud Euroopas (I-Pace pannakse kokku Magna Steyri poolt Austrias), mistõttu on eespool kõlanud tiitel praktikas auga välja teenitud.
Esmalt ilmus I-Pace avalikkuse ette 2016. aasta Los Angelese autonäitusel, ent selle erandlik siluett mõjub täna sama värskena kui kaks aastat tagasi. Oma ülesehituselt meenutab I-Pace rula, mille mõlemas otsas on üks püsimagnetitega sünkroonelektrimootor, mille ülemine pind on kaetud vedelikjahutusega liitium-ioonakudega, mida omakorda katab mütsina kere, mille koostamisel on kasutatud enam alumiiniumsulameid kui ühegi teise „kassi“ juures.
Jõuallika tippvõimsus on 294 kW/400 hj ja suurim pöördemoment 696 Nm, auto saavutab kiiruse 100 km/h 4,8 sekundiga ning 90 kWh mahutav akuplokk võimaldab läbida ühe laadimisega kuni 480 km. Teiste „särtsumaasturite“ – Tesla Model X ja Hyundai Kona –sõiduulatus on vastavalt 565 km ja 482 km, ent erinevalt Teslast esitavad nii Jaguar kui ka Hyundai WLTP-tsüklis mõõdetud andmeid, mis näivad üürikese proovisõidu järel olevat üsna realistlikud.
Taksile sarnanev kaslane
I-Pace’i mõõtudest lähtuvalt pööratakse selles reisijate heaolule enam tähelepanu kui teistes Jaguarides, sest vööris pole tarvis kaasa vedada ruumi raiskavat metallikamakat. Sestap on uustulnuk Jaguari kohta harjumatult lühikese esiosaga ja I-Pace meenutab profiilis pisut neid „ettenihutatud sõitjateruumiga“ suuri sedaane Chrysler 300M/LHS/Dodge Intrepid, mis Põhja Ameerikas sajandivahetuse ümber ilma tegid.
Mootori puudumine autoninas võimaldab pakkuda avaramat jalaruumi, tagaistujate heaolu silmas pidades on välja venitatud ka auto keskosa tagapool B-piilarit (ehkki I-Pace on mudelist XE vaid 10 mm pikem, on selle 2990-millimeetrine telgede vahe 30 mm suurem kui suurel sedaanil XF). Ja kuigi 4628 mm pikkune I-Pace on lühem kui Audi Q5 või Porsche Macan, mahutab selle 656-liitrine pakiruum esimesest 106 liitrit ja Macanist koguni 156 liitrit enam.